کد خبر: 91551
A

حق شناس: شهردار تهران گزارش ساماندهی املاک شهرداری را منتشر کند/ موضوع مشخص شدن وضعیت املاک نجومی جزء دغدغه‌های اصلی ماست

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: لازم است شهردار تهران، بلافاصله نسبت به ارائه گزارش در خصوص آخرین وضعیت املاک شهرداری و اقدامات انجام شده برای ساماندهی آن ها اقدام کند.

حق شناس: شهردار تهران گزارش ساماندهی املاک شهرداری را منتشر کند/ موضوع مشخص شدن وضعیت املاک نجومی جزء دغدغه‌های اصلی ماست

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد جواد حق شناس در جلسه امروز شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود گفت: موضوع املاک نجومی، واگذاری‌ها برای بهره برداری بی حساب و در دوره مدیریت شهری گذشته، ضرورت باز پس گیری املاک به ناحق واگذار شده شهرداری و ضرورت سامان دهی وضعیت املاک شهرداری یکی از موضوعات و دغدغه‌های اصلی اعضای شورای شهر پنجم بوده است.

وی افزود: بارها نیز بر ضرورت رعایت اصل شفافیت و پاسخگویی، پیگیری تخلفات، احقاق حقوق مردم و شهرداری در رابطه با املاک در قالب چندین تذکر، مصاحبه و وعده‌های رسیدگی به مردم تاکید شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تاکید کرد: متأسفانه با گذشت سه سال و با وجود همه تأکیدات، اصرارها، پیگیری‌ها و وعده‌ها به نظر می‌رسد نه تنها اقدام مشهود و مؤثری که قابل دفاع باشد از طرف شهرداری در این خصوص انجام نشده است بلکه اقدام رئیس سابق سازمان املاک شهرداری در ارسال گزارش وضعیت املاک به اعضای شورا نیز با برکناری وی از این مسئولیت هم زمان شد. با وجود گذشت سه سال از عمر شورای شهر پنجم تقریباً هیچ تغییری در وضعیت نا به سامان املاک تهران صورت نگرفته و ظاهراً بخش قابل توجهی از املاک شهرداری بعضاً چندین سال و کماکان در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی غیر سازمانی شهرداری است.

حق شناس ادامه داد: حتی برخی از املاک شهرداری ناشناخته بوده و بعضاً هم به دلایل مختلف در فهرست املاک وارد نشده است. گویا شهامت، عزم، اراده و توانایی لازم برای به سرانجام رساندن این موضوع در شهرداری وجود ندارد و حتی حال که پس از گذشت این مدت موضوع توسط اعضای شورا در فضای مجازی پیگیری شده نیز با پاسخ غیرمرتبط و غیر قابل قبول شهردار تهران رو به رو شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع لازم است شهردار تهران، بلافاصله نسبت به ارائه گزارش مورد انتظار در خصوص آخرین وضعیت املاک و اقدامات شهرداری برای ساماندهی موضوع و انتشار رسانه‌ای و قرار دادن گزارش وضعیت در سامانه شفافیت شهرداری اقدام عاجل کند.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر