کد خبر: 91717
A

دریادار سیاری: سال ۵۹ امام به سازمان ملل مذاکره می‌کنیم، اما ابتدا دشمن باید خاک ما را ترک کند

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ما در منطقه و فرامنطقه آنهایی که دشمن ما هستند را رصد می‌کنیم، ما تهدید را به خوبی می‌شناسیم.

دریادار سیاری: سال ۵۹ امام به سازمان ملل مذاکره می‌کنیم، اما ابتدا دشمن باید خاک ما را ترک کند

به گزارش دیده بان ایران؛ امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با اشاره به اینکه امام در یک جمله وضعیت را برای همه روشن کردند و فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، گفت: اگر به اهمیت و جایگاه عملیات بیت المقدس واقف باشیم و نحوه عملکرد نیرو‌های مسلح را بدانیم، می‌بینیم که چه معجزه‌ای اتفاق افتاده است.

وی افزود: خرمشهری که صدام گفته بود اگر ایران بتواند آن را باز پس گیرد کلید طلایی بصره را به ایران می‌دهد، در یک عملیات بسیار شجاعانه ظرف مدت 26 روز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با اتحاد، همدلی، هماهنگی و انسجام موفق شدند تا خرمشهر را باز پس گیرند.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: امام فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد لذا سال‌های سال می‌توان بر روی این عبارت کار و بحث کرد که از چه منشای این جمله گفته شده و چگونه گفته شده و چه تاثیری بر روحیه رزمندگان در آن مقطع زمانی داشته و الان چگونه میتوان این جمله را تعبیر کرد.

امیر سیاری ادامه داد: در زمستان سال 59 بود که از سازمان ملل آمدند تا مذاکره انجام شود وقتی خدمت حضرت امام از مذاکره حرف زدند، امام فرمود مذاکره می‌کنیم، اما دشمن باید خاک ما را ترک کند و سپس مذاکره صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از علل پیروزی ما در دوران دفاع مقدس انسجام، وحدت و یکپارچگی نیرو‌های مسلح بود اظهار کرد: امروز این وضعیت ادامه دارد و قرار نیست آنچه که در زمان دفاع مقدس بوده امروز خدایی نکرده فراموش شود، باید ارزش‌های دفاع مقدس را حفظ کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به وجود وحدت بین ارتش و سپاه، خاطرنشان کرد: ارتش و سپاه دارای ماموریت مشخصی هستند، اما لازم و ملزوم یکدیگر هستند و در کنار یکدیگر قرار دارند، اگر امروز دشمن جرأت تعرض به ما را ندارد به این خاطر است که ارتش و سپاه یک مشت علیه دشمن هستند و آنقدر توان رزمی بالایی دارند که اگر هر دشمنی بخواهد در هر جایی به کشور آسیب وارد کند ضربه خواهد خورد که ضرر‌های آن بیشتر از سود آن است.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه وحدت بین ارتش و سپاه از قبل شکل گرفته و وجود داشته و بعد از دفاع مقدس نیز ادامه داشته و در آینده نیز وجود خواهد داشت، ادامه داد: این دو دارای ماموریت مشخص هستند.

وی با اشاره به اینکه در پس زمینه کار‌های ما اقدامات مشترک وجود دارد که منجر به رزمایش مشخص و موفق می‌شود، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس مدیریت جهادی وجود داشت، لذا در آن زمان نحوه فرماندهی و مدیریت کاملاً جهادی بود و کار در راه رضای خدا انجام می‌شد، قطعاً همه آدم‌هایی که در مقابل دشمن می‌جنگیدند با تکیه بر ایمان، اعتقاد و انگیزه‌هایی که داشتند کار را پیش می‌بردند بنابراین کسی به دنبال منافع شخصی نبود.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: یکی از مولفه‌های اثرگذار در پیروزی قطعی ما علیه دشمن نحوه مدیریت و فرماندهی در سلسله مراتب بود که همه این موضوع را قبول دارند.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه عشق به شهادت باعث پیروزی ما شد عنوان کرد: ما در مقابل دشمن ایستادیم و دشمن نه تنها تهدیداتش را کم نکرده بلکه به مرور زمان در ابعاد دیگر زیادتر کرد، یعنی اینکه دفاع هنوز باقی است.

وی با اشاره به اینکه جنگ ما با دشمن استکباری تمام نشده است بلکه همواره این جنگ وجود دارد افزود: جنگ روانی، فضای مجازی، جنگ نرم و جنگ اقتصادی هنوز وجود دارد، آنچه که امروز نیاز است که به آن توجه شود و باید در همه مقاطع مدیریتی در سطح کشور و در همه جا لحاظ شود پیاده کردن مدیریت و فرماندهی جهادی است.

معاون هماهنگ کننده ارتش اظهار کرد: اگر هرجایی با مشکل روبرو شدیم اگر به عقب برگردیم و نوع مدیریت جهادی را در آن مقطع زمانی ببینیم و در اینجا پیاده کنیم با توکل بر خدا حتما موفق می‌شویم.

سیاری با اشاره به اینکه تمام تحرکات دشمن را رصد می‌کنیم، گفت: ما وضعیت توان رزمی دشمن را در منطقه و فرامنطقه ارزیابی می‌کنیم، لذا ما در منطقه و فرامنطقه آنهایی که دشمن ما هستند را رصد می‌کنیم، ما تهدید را به خوبی می‌شناسیم.

وی افزود: تهدید آینده برای ما مشخص است، نیروی انسانی لایه محور حرف اول را در آمادگی رزمی می زند، نیروی انسانی ما آموزش دیده است و اهدافش را به خوبی می‌شناسد و به آرمان‌های انقلاب پایبند است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اینکه در ارتش جمهوری اسلامی ایران و در سپاه پاسداران و درهمه جا این نیرو را داریم، افزود: تجهیزات دومین مولفه اثرگذار ماست، تجهیزاتی که امروزه ما از آن استفاده می‌کنیم ساخته شده دست توانمند عزیزانی است که در نیروهای مسلح، شرکت‌های دانش بنیان و صنایع وزارت دفاع فعال هستند‌.

دریادار سیاری اظهارکرد: در نیروی زمینی انواع تانک‌ها و نفربرها را می سازیم؛ در دفاع مقدس برای پدافند هوایی فقط یک موشک داشتیم اما اکنون سامانه پدافند هوایی کشور را نمی‌توانیم شمارش کنیم و همه آسمان کشور تحت کنترل است.

وی با تاکید بر اینکه همه تجهیزات از جمله هواپیما، رزم ناو و ناوشکن‌ها را می‌سازیم، افزود: نیروی انسانی الهی محور در کنار تسلیحات ساخته شده داخلی با تاکتیک‌های خودمان و پشتیبانی خوب ملت ایران آمادگی مقابله با هر تهدیدی را برای ما ایجاد کرده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: بخش‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حفظ آمادگی هفته‌ای یک بار رزمایش برگزار می‌کنند اما سالانه رزمایش مشترک و سراسری ارتش برای وحدت، انسجام و تلاش بیشتر را اجرا می‌کنیم.

سیاری با بیان اینکه به همه اهداف از پیش تعیین شده در رزمایش ذوالفقار 99 دست یافتیم، افزود: در این رزمایش موشک زیرسطحی به سطح که دانش و فناوری بسیار بالایی دارد از زیردریایی پرتاب شد و این موشک دشمن را به شدت می‌ترساند.

وی گفت: این موشک می‌تواند از انواع زیردریایی‌های ما که قابلیت پنهان کاری دارند پرتاب شود و این دانش و مهارت ما را نشان می‌دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر