کد خبر: 91727
A

شرط سن کاندیداهای ریاست جمهوری در طرح اصلاح انتخابات تغییر کرد

کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شرط سنی کاندیداهای ریاست جمهوری در طرح اصلاح انتخابات را ۴۵ تا ۷۰ سال تصویب کرد.

شرط سن کاندیداهای ریاست جمهوری در طرح اصلاح انتخابات تغییر کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی و از طراحان طرح اصلاح قانون انتخابات در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: این طرح هم اکنون در جلسه کمیسیون در حال بررسی نهایی است و سپس برای ارسال به هیئت رییسه، اصلاح و جمع بندی خواهد شد.

وی با بیان اینکه، عصر امروز طرح اصلاح قانون انتخابات تقدیم هیئت رییسه مجلس می‌شود، در پاسخ به این سوال که واکنش کمیسیون به انتقاد متخصصان و کارشناسان درباره طرح اصلاح قانون انتخابات چه بود، تصریح کرد: ما این طرح را با توجه به نظراتی که منتقدین داشتند، مجددا بررسی و برخی اصلاحات را اعمال کردیم.

ابوترابی در پاسخ به این سوال که مثلا درباره سن کاندیداها که منتقدین زیادی داشت چه اصلاحی صورت گرفته است، گفت: این مورد را بررسی کردیم و به این جمع بندی رسیدیم که حداقل سن 45 و‌ حداکثر 70 برای کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری لازم است.

وی در پاسخ به این سوال که مبنای علمی عدد 45 و 70 برای ریاست جمهوری مباحث فیزئولوژیک، روانشناختی یا تجربی بوده یا مسائل دیگر، گفت: مبنای ما تصمیم و رای کمیسیون بود که مورد تصویب قرار گرفت.

گفتنی است پیش از این در متن طرح اصلاحیه قانون انتخابات ریاست‌جمهوری،  حداقل سن 40 سال تمام و حداکثر سن 75 سال در هنگام ثبت نام ذکر شده بود. 

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر