کد خبر: 91896
A

طرح تازه ترامپ: مدت ویزای تحصیلی دانشجویان ایرانی ۲ ساله می شود

دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا قصد دارد مدت روادید تحصیلی دانشجویان خارجی از جمله شهروندان ایرانی را محدود کند. در طرح وزارت امنیت داخلی آمریکا همچنین پیشنهاد شده است که روادید تحصیلی اتباع ۴۳ کشور که اغلب آنها آفریقایی هستند، به ۲ سال محدود شود. دانشجویان نیجریه، عراق، اتیوپی و فیلیپین در این دسته قرار می‌گیرند. بر اساس این گزارش، دانشجویان کشورهای ایران، کره شمالی، سوریه و سودان نیز شامل این محدودیت دوساله خواهند بود

طرح تازه ترامپ: مدت ویزای تحصیلی دانشجویان ایرانی ۲ ساله می شود
به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از تارنمای فوربس، وزارت امنیت داخلی آمریکا روز جمعه پیشنهادهای جدید خود را در این زمینه منتشر خواهد کرد.
بر اساس این پیشنهادها، قرار است روادید تحصیلی بسیاری از دانشجویان خارجی به ۴ سال محدود شود. طبق قوانین فعلی، دانشجویان خارجی تا زمانی که به تحصیل ادامه دهند و از قوانین تبعیت کنند، می‌توانند در آمریکا بمانند.

 

در طرح وزارت امنیت داخلی آمریکا همچنین پیشنهاد شده است که روادید تحصیلی اتباع ۴۳ کشور که اغلب آنها آفریقایی هستند، به ۲ سال محدود شود. دانشجویان نیجریه، عراق، اتیوپی و فیلیپین در این دسته قرار می‌گیرند.

 

بر اساس این گزارش، دانشجویان کشورهای ایران، کره شمالی، سوریه و سودان نیز شامل این محدودیت دوساله خواهند بود.

 

دانشجویان خارجی همچنان این امکان را خواهند داشت که خواستار تمدید روادید تحصیلی خود شوند اما برای تمدید آنها شرایط سختگیرانه‌تری تعیین می‌شود.

 

در همین حال، تارنمای «ووکس» شمار کشورهایی را که روادید تحصیلی شهروندان آنها در آمریکا به ۲ سال محدود خواهد شد، ۵۹ کشور اعلام کرد.

 

وزارت امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که قوانین جدید کمک خواهد کرد تا از تقلب در صدور روادید جلوگیری شده و علاوه بر حفاظت از امنیت ملی، دانشجویان از حضور طولانی مدت در این کشور منصرف خواهند شد.

 

بسیاری از کارشناسان از رویکرد دولت ترامپ در قبال دانشجویان خارجی انتقاد کرده و گفته‌اند که حضور دانشجویان بین‌المللی باعث غنای فرهنگی و اقتصادی آمریکا می‌شود.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر