کد خبر: 91903
A

آغاز فاز نهایی مطالعه بالینی واکسن کرونای نواواکس آمریکا

شرکت داروسازی آمریکایی "نواواکس"(Novavax) وارد مرحله نهایی آزمایشات واکسن کرونا ویروس می‌شود.

آغاز فاز نهایی مطالعه بالینی واکسن کرونای نواواکس آمریکا
به گزارش سایت دیده بان ایران و به نقل از نیویورک تایمز، شرکت نواواکس که تاکنون واکسنی به بازار عرضه نکرده است، آزمایش فاز ۳ واکسن کروناویروس خود را در انگلستان آغاز کرده است و قرار است در ماه اکتبر نیز این آزمایشات را در ایالات متحده انجام دهد.

 

این شرکت روز پنجشنبه گفت که مراحل نهایی آزمایش واکسن ویروس کرونا را در انگلستان آغاز کرده و قرار است ماه آینده آزمایشات این واکسن در ایالات متحده آغاز شود.

 

نواواکس که یک شرکت داروسازی مستقر در ایالت مریلند آمریکاست و هرگز واکسنی را به بازار عرضه نکرده است، در ماه ژوئیه برای تولید واکسن آزمایشی خود که نتایج آن در آزمایشات بالینی اولیه امیدوارکننده بود، با دولت فدرال به توافق ۱.۶ میلیارد دلاری رسید.

 

انتظار می‌رود در این مطالعه جدید که به عنوان آزمایش فاز ۳ شناخته می‌شود، ۱۰ هزار نفر در انگلستان ثبت نام کنند. نیمی از داوطلبان دو دوز واکسن آزمایشی را با فاصله ۲۱ روز دریافت خواهند کرد و باقی نیز دارونما دریافت می‌کنند. هدف آزمایش این است که واکسن حداقل ۶۰ درصد موثرتر از دارونما باشد.

 

اگرچه نواواکس ماه‌ها از پیشتازان مسابقه توسعه واکسن عقب است، اما متخصصان از آزمایش واکسن آن بسیار هیجان زده هستند؛ زیرا نتایج مطالعات اولیه بسیار امیدوارکننده بود.بدن میمون‌هایی که توسط واکسن این شرکت واکسینه شده‌اند، محافظت قوی در برابر ویروس کرونا نشان داده‌اند و نتایج آزمایشات اولیه ایمنی که اوایل ماه جاری در مجله پزشکی" New England "منتشر شد، نشان داد داوطلبانی که این واکسن را دریافت کرده‌اند بدن آنها سطح بالایی از آنتی بادی‌های ضد ویروس را تولید کرده است.

 

این واکسن را می‌توان در دمای ۳۶ تا ۴۶ درجه فارنهایت نگهداری کرد که این موضوع اجازه می‌دهد با استفاده از آنچه شرکت به عنوان "کانال‌های واکسن استاندارد" توصیف کرده، واکسن بین افراد توزیع شود. برخی از واکسن‌های جدید بعضی شرکت‌ها از جمله واکسن‌های فایزر و مدرنا باید در دمای زیر صفر درجه نگهداری شوند. نواواکس هرگز واکسنی را با موفقیت به بازار عرضه نکرده است و معامله ۱.۶ میلیارد دلاری آن با دولت فدرال نشان دهنده یک رای اعتماد بزرگ به شرکتی است که از دهه‌ها قبل وجود داشته، اما از سال گذشته با مشکل مالی روبرو بوده است.

 

این شرکت هم چنین چندی پیش با موسسه هندی "سروم"(Serum) برای تولید ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ در هند به توافق رسید. پیش‌بینی می‌شود که حداقل ۵۰ درصد این مقدار برای تامین هند باشد. دولت هند اعلام کرد که احتمالا، آزمایش واکسن ساخت این شرکت از اواخر ماه اکتبر در هند آغاز می‌شود. در حال حاضر آزمایش بالینی مرحله دوم واکسن شرکت نواواکس در آفریقای جنوبی در حال انجام است. "شورای تحقیقات پزشکی هند"(ICMR) و موسسه "سروم" برای توسعه بالینی واکسن شرکت نواواکس همکاری کرده‌اند. این آزمایش در نیمه دوم ماه اکتبر، پس از تولید واکسن توسط موسسه "سروم" انجام خواهد شد و توسط موسسه تحقیقات ایدز شورای تحقیقات پزشکی هند هدایت می‌شود. این دومین واکسنی است که آزمایش بالینی آن برای هند برنامه‌ریزی شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر