کد خبر: 91934
A

ترامپ یک زن را به عنوان قضاوت در دیوان عالی آمریکا انتخاب می کند؟/ ایمی برت کیست ؟

در پی مرگ قاضی روث بیدر گینزبرگ در جمعه گذشته، یک کرسی از ۹ کرسی قضاوت در دیوان عالی آمریکا خالی شده است با نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر، رای گیری برای تایید نامزد رییس جمهوری برای دیوان عالی، در سنای آمریکا، به موضوعی جنجالی تبدیل شده است. شبکه خبری سی‌بی‌اس در آمریکا به نقل از چند منبع مختلف خبر داده که رییس جمهوری آمریکا نهایتا ایمی برت را از میان گزینه‌های موجود برای جایگزینی خانم گینزبرگ برگزیده است. اگر نامزدی خانم برت در سنای آمریکا تایید شود دیوان عالی این کشور برای سال‌های طولانی با اکثریت ۶ محافظه‌کار دربرابر ۳ قاصی لیبرال سرنوشت مهم‌ترین چالش‌های سیاسی اجتماعی و حقوقی این کشور را تعیین خواهد کرد. انتخاب خانم برت، که یک کاتولیک مومن است به ترامپ کمک می کند که دست بالا را در دعوای احتمالی انتخابات داشته باشد.

ترامپ یک زن را به عنوان قضاوت در دیوان عالی آمریکا انتخاب می کند؟/ ایمی برت کیست ؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در پی مرگ قاضی روث بیدر گینزبرگ در جمعه گذشته، یک کرسی از ۹ کرسی قضاوت در دیوان عالی آمریکا خالی شده است

با نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر، رای گیری برای تایید نامزد رییس جمهوری برای دیوان عالی، در سنای آمریکا، به موضوعی جنجالی تبدیل شده است.

شبکه خبری سی‌بی‌اس در آمریکا به نقل از چند منبع مختلف خبر داده که رییس جمهوری آمریکا نهایتا ایمی برت را از میان گزینه‌های موجود برای جایگزینی خانم گینزبرگ برگزیده است.

اگر نامزدی خانم برت در سنای آمریکا تایید شود دیوان عالی این کشور برای سال‌های طولانی با اکثریت ۶ محافظه‌کار دربرابر ۳ قاصی لیبرال سرنوشت مهم‌ترین چالش‌های سیاسی اجتماعی و حقوقی این کشور را تعیین خواهد کرد.

خانم برت سومین قاضی خواهد بود که توسط دونالد ترامپ برای تصدی کرسی قضاوت در دیوان عالی آمریکا تعیین شده است.

قضات دیوان عالی آمریکا مادام‌العمر در کرسی قضاوت بالاترین دادگاه این کشور قرار می‌گیرند و آرای آنها می تواند سیاست‌ کشور در حوزه‌های متنوعی از حقوق رای‌دهندگان تا حق مالکیت اسلحه و یا سقط جنین و تبادلات مالی در انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد.

نامزد تازه کیست؟

ایمی برت یک کاتولیک معتقد معرفی شده که گفته است زندگی از زمان تشکیل نطفه آغاز می‌شود. موضعی که او را به انتخابی مطابق خواسته محافظه‌کاران اجتماعی تبدیل می‌کند، کسانی که خواهان لغو قانون حامی سقط جنین در دیوان عالی آمریکا هستند.

او در عین حال به حمایت از سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی آقای ترامپ رای داده و از مواضع او در زمینه گسترش‌ آزادی‎های مربوط به مالکیت اسلحه حمایت کرده است.

رییس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۷ خانم برت را برای قضاوت در دادگاه فرجام خواهی منطقه هفت آمریکا در شیکاگو نامزد کرد. او همان سال یکی از گزینه‌های آقای ترامپ برای جانشینی قاضی آنتونی کندی در دیوان عالی آمریکا نیز بود.

خانم برت بعد از فارغ‌التحصیلی از رشته حقوق در دانشگاه نوتردیم در دفتر قاضی آنتونین اسکالیا قاضی پیشین دیوان عالی آمریکا کار می‌کرد. او ۱۵ سال نیز در دانشگاه نوتردیم پژوهشگر حقوق بوده است. آقای اسکالیا در سال ۲۰۱۶ درگذشت.

ایمی برت در نیوارلینز به دنیا آمده و همسرش دادستان سابق ایالت ایندیاناست و با هم هفت فرزند دارد.

این دو زوج دو فرزند از هفت فرزند خود را از هاییتی به فرزند خواندگی پذیرفته‌اند و کوچکترین فرزند خونی آنها به سندرم داون مبتلاست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر