کد خبر: 92187
A

وزارت راه: ۱۰۹ هزار خانه خالی در تهران شناسایی شده است

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: با شروع عملیات اجرایی سامانه ملی املاک و اسکان در مرحله اول ۱۰۹ هزار واحد خالی تاکنون شناسایی شده است.

وزارت راه: ۱۰۹ هزار خانه خالی در تهران شناسایی شده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: با شروع عملیات اجرایی سامانه ملی املاک و اسکان با ارسال 1.5 میلیون پیامک برای مالکین در مرحله اول 109 هزار واحد خالی تاکنون شناسایی شده است.

محمودزاده گفت: در سامانه املاک و اسکان تاکنون برای 13 میلیون و 400 هزار واحد شناسنامه ایجاد کرده ایم که حدود 50 درصد املاک کشور است.

او با بیان این که خلائ قانون نداریم درخصوص روش شناسایی خانه‌های خالی گفت: از تضارب اطلاعاتی که از دستگاه‌های مختلف جمع آوری می‌شود واحد‌های خالی شناسایی می‌شوند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: اکنون تا تصویب و اجرای قانون جدید، بر اساس قانون قبل از خانه‌های خالی مالیات اخذ می‌شود.

محمودزاده گفت: هدف از اجرای این قانون فقط تشویق و ترغیب مالکین برای عرضه واحد‌های خالی به بازر است و هیچ اجباری در کار نیست مالکان می‌توانند خانه هایشان را اجاره ندهند، اما باید مالیات ان را بدهند. واحد‌های بسیاری داریم که استفاده نمی‌شود و این آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی در پی دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر