کد خبر: 92242
A

سایت الف: آیا همراهی با سردارشهید سلیمانی باعث مشروعیت و کارآمدی و سلامت یک فرد می‌شود؟

همگان می‌دانند افرادی که مدام از نام آن سردار برای به‌دست گرفتن مقام و منصب استفاده می‌کنند به‌دنبال مشروعیت‌بخشی به خویش و سوءاستفاده از احساسات مردم هستند. ایشان می‌دانند که مردم سردار سلیمانی را دوست دارند و با مطرح کردن نام این سردار بزرگ تلاش می‌کنند کاستی‌های خویش را بپوشانند.

سایت الف: آیا همراهی با سردارشهید سلیمانی باعث مشروعیت و کارآمدی و سلامت یک فرد می‌شود؟

به گزارش دیده بان ایران؛  سایت الف نزدیک به احمد توکلی درباره حواشی جلسه روز گذشته مجلس نوشت: روز گذشته و در جلسه رای اعتماد به رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بارها و بارها نام سردار شهید سلیمانی به میان آمد. موافقان وزیر پیشنهادی برای توجیه کارآمدی وی مدام از نام سردار سلیمانی استفاده کردند و حتی کار به جایی رسید که یکی از موافقان ویدئویی از سردار سلیمانی در مجلس پخش کرد که این موضوع باعث بروز تشنج در مجلس شد.

 در حدود ۹ ماهی که از شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد بارها شاهد بوده‌ایم که افراد مختلف، از نام، نامه و عکس این شهید در جهت مطامع سیاسی خویش استفاده کرده‌اند و مورد رزم‌حسینی اتفاق جدیدی به شمار نمی‌رفت.

قاعدتا با مشاهده این رفتار یک پرسش اساسی قابل طرح است؟ آیا همراهی با آن شهید بزرگوار در دروه‌ای از زندگی یا نامه تشکر ایشان باعث مشروعیت و کارآمدی و سلامت یک فرد می‌شود؟ برای پاسخ به این پرسش باید ابتدا حوزه‌های مختلف را از هم تفکیک کرد.

زندگی و شخصیت افراد دارای جنبه‌های مختلفی است. مثلا یک نفر شاید فرد سالمی باشد اما مدیر لایقی نباشد، یا اینکه شاید فردی در حوزه‌ای مدیریت خوبی داشته باشد اما در حوزه‌های دیگر از جمله سلامت مالی مشکل‌دار باشد. از این ها گذشته موضوع تغییر در احوالات انسان هم مطرح است.

برای اینکه یک فرد شایسته احراز یک مقام و منصب باشد باید در بتواند معدل مناسبی در حیطه‌های مختلف داشته باشد. طبیعتا این حیطه‌ها اولویت‌بندی دارند و برخی مهم‌تر از بقیه هستند.

حال به مجلس برگردیم و ببینیم آیا اینکه فردی در سال‌های جنگ یعنی ۳۰ تا ۴۰ سال پیش همرزم شهید سلیمانی بوده است کافی است تا ویژگی‌های احراز آن مقام را کسب کند؟ آیا کارآمدی او را اثبات می‌کند؟ آیا سلامت مالی او محرز می‌شود؟ آیا مدیریت وی با یک نقل قول از سردار قابل اثبات است؟

طبعا پاسخ همین این سوال‌ها منفی است. چرا که یک نامه یا یک نقل‌قول یا حتی همرزمی یک فرد با شهید سلیمانی هیچ نشانه‌ای بر صلاحیت و شایستگی یک فرد نیست. بررسی شایستگی یک فرد برای احراز یک منصب امری کارشناسی است و نمی‌توان با نقل و تایید  بزرگانی چون سردار سلیمانی درباره آن قضاوت کرد.

البته همگان می‌دانند افرادی که مدام از نام آن سردار برای به‌دست گرفتن مقام و منصب استفاده می‌کنند به‌دنبال مشروعیت‌بخشی به خویش و سوءاستفاده از احساسات مردم هستند. ایشان می‌دانند که مردم سردار سلیمانی را دوست دارند و با مطرح کردن نام این سردار بزرگ تلاش می‌کنند کاستی‌های خویش را بپوشانند.

آنچه در مورد اخیر بیش از همیشه آزاردهنده بود بهره گیری  از نام سردار سلیمانی برای به قدرت رساندن فردی بود که باید برای تکیه زدن برصندلی وزارت، بر کار آمدی، توانمندی و برنامه های او برای وزارتخانه صمت  تاکید می شد.

البته حضور در سال‌های دفاع مقدس فضیلتی است که در کنار سایر فضیلت‌ها قابل طرح و امتیاز دهی است و نباید آن را کوچک شمرد. 

سوءاستفاده از نام یک سردار ملی برای رساندن یک نفر به مقام و منصب شایسته  هیچ نماینده مجلس نیست. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر