کد خبر: 92330
A

غلامحسین الهام کاندیدای اجاره ای جریان احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ است؟

شنیده شده اطرافیان احمدی نژاد مشغول برنامه ریزی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری هستند. وهاب عزیزی فعال رسانه‌ای اصولگرا از احتمال حمایت احمدی‌نژاد از یک کاندیدای «اجاره‌ای» گفته است:«چنانچه احمدی‌نژاد مجوز حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ را دریافت نکند این احتمال وجود دارد که با حمایت از یک نامزد اجاره‌ای، شورای نگهبان را دور بزند و در تشکیل دولت آینده سهیم شود.» بنابر این گزارش گفته می شود نزدیکان احمدی نژاد به دنبال حضور غلامحسین الهام سخنگوی دولت احمدی نژاد و عضو حقوق دان شورای نگهبان در سال های در سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ است.

غلامحسین الهام کاندیدای اجاره ای جریان احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ است؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال دیگر، در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. گفته می شود اطرافیان احمدی نژاد مشغول برنامه ریزی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری هستند. 

وهاب عزیزی فعال رسانه‌ای اصولگرا از احتمال حمایت احمدی‌نژاد از یک کاندیدای «اجاره‌ای» گفته است:«چنانچه احمدی‌نژاد مجوز حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ را دریافت نکند این احتمال وجود دارد که با حمایت از یک نامزد اجاره‌ای، شورای نگهبان را دور بزند و در تشکیل دولت آینده سهیم شود.»

بنابر این گزارش گفته می شود نزدیکان احمدی نژاد به دنبال حضور غلامحسین الهام سخنگوی دولت احمدی نژاد و عضو حقوق دان شورای نگهبان در سال های  در سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ است. 

در سال های گذشته غلامحسین الهام بر خلاف برخی افراد حاضر در دولت احمدی نژاد هیچ گاه افکار او را طرد نکرده و علیه رئیس خود موضع رسانه ای خاصی نگرفته است. 

غلامحسین الهام کیست؟ 

غلامحسین الهام، سخنگوی دولت احمد‌ی‌نژاد و عضو سابق شورای نگهبان در سال ۱۳۳۸ به دنیا آمد. او متولد اندیشمک استان خوزستان است.

الهام دارای دکتری حقوق جزا از دانشگاه تربیت مدرس بوده و دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی رسمی منتشر شده‌ی آقای الهام آمده است، او هم‌چنین «دارای مدرک کارشناسی حقوق قضایی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه تربیت مدرس» است.

الهام در قوه قضاییه سابقه دادیاری، دادستانی و قضاوت دارد و هم‌چنین در سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ به عنوان سخنگوی دستگاه قضایی فعالیت می‌کرد. او در سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ عضو حقوقدان شورای نگهبان بود.

با انتخاب محمود احمدی‌نژاد در انتخابات۸۴، غلامحسین الهام علاوه بر حضور در شورای نگهبان در دولت نیز فعالیت می‌کرد و در سِمت‌هایی نظیر سخنگوی دولت، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، وزیر دادگستری، نماینده ویژه رییس جمهور، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و  معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی مشغول فعالیت بود.

 
 
از جمله حاشیه‌های حضور هم‌زمان الهام در دولت و شورای نگهبان به دوران انتخابات۸۸ و حضور و سخنرانی او در همایش تبلیغاتی احمدی‌نژاد در انتخابات۸۸ در مصلی تهران بازمی‌گشت. موضوعی که به‌عنوان یکی از دلایل عدم بی‌طرفی اعضای شورای نگهبان از سوی معترضان به نتایج انتخابات۸۸ مطرح شده و می‌شود.
 
 

الهام در سال‌های اخیر که شاهد دور شدن طیف‌های مختلف جریان اصولگرا از محمود احمدی‌نژاد بوده‌ایم در کنار رئیس دولت‌های نهم و دهم حضور داشته و مدافع عملکرد او و حلقه‌ی نزدیک به احمدی‌نژاد موسوم به جریان بهار است.

آقای الهام از چهره‌های جریان اصولگراست که هم‌چنان روابط نزدیکی با محمود احمدی‌نژاد و جریان نزدیک به او داشته و برخی سخنگوی دولت نهم را مهم‌ترین نامزد احتمالی جریان نزدیک به احمدی‌نژاد برای انتخابات ۱۴۰۰ می‌دانند./ دیده بان ایران

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر