کد خبر: 92348
A

پیشنهاد تعطیلی یک هفته‌ای تهران

همزمان با افزایش تعداد مبتلایان کرونا در کشور و به‌خصوص تهران، سخنگوی وزارت بهداشت از پیگیری تعطیلات یک هفته‌ای برای تهران خبر داد. در همین حال قرار است برخی محدودیت‌های کرونایی از امروز به مدت یک هفته در استان قم اعمال شود. در خوزستان نیز از امروز برخی تعطیلی‌ها و محدودیت‌های کرونایی اجرا خواهد شد.

پیشنهاد تعطیلی یک هفته‌ای تهران
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به‌دنبال افزایش میزان مبتلایان به کرونا در پایتخت و بحرانی بودن شرایط سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد پیگیر تعطیلات یک هفته‌ای برای تهران هستند تا مصوبه دورکاری صورت گیرد. همزمان وزیر کشور از ارائه پیشنهاد جریمه برای متخلفان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران به‌عنوان الگو خبر داد و گفت: در صورت تصویب این موضوع در ستاد ملی با روش‌های اقناع‌سازی و جذب همراهی مردم این پیشنهاد اجرایی خواهد شد.
 
این نسخه در شراطی برای تهران قرار است پیچیده شود که براساس گزارش‌ها وضعیت بیمارستان‌های تهران از نظر میزان بیماران بستری کرونا به شدت بحرانی توصیف شده است. براساس این گزارش‌ها آمار بستری‌شدگان، مبتلایان و جان‌باختگان کرونایی در کشور و به‌خصوص تهران به‌شدت رو به افزایش است و از این رو تختی برای بیماران کرونایی در مراکز درمانی باقی نمانده است. در همین راستا برخی گزارش‌ها از پر شدن حتی بخش‌های عادی بیمارستان‌ها از بیماران کرونایی حکایت می‌کند.
 

روز گذشته هم مسعود مردانی عضو ستاد مقابله با کرونا درتفسیر وضعیت این روزهای پایتخت گفت وضعیت شیوع ویروس کرونا در تهران به حدی بحرانی است که اگر محدودیت‌های اجتماعی و اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از رشد فزاینده ابتلا به این ویروس کشنده برقرار نشود، هفته‌ پیش‌رو شاهد پر شدن فضای راهروی بیمارستان‌ها از مبتلایان کرونا خواهیم بود.

نادر توکلی معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران نیز روز گذشته هشدار داد اگر روند افزایش مبتلایان به بیماری کرونا در روز‌های آینده ادامه یابد، با وجود هماهنگی‌های انجام‌شده در روند پذیرش بیماران مشکلات جدی ایجاد می‌شود. در همین حال مطابق سخنان عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور کاهش نظارت‌ها موجب افزایش میزان بیماران مبتلا به کرونا و به تبع آن بالا رفتن آمار جان‌باختگان شده است.

 
وی درخصوص پیشنهاد جریمه کردن متخلفان در تهران به‌عنوان الگو گفت: براساس دستورالعملی که نوشته شده تهران در این موضوع به‌عنوان الگو در نظر گرفته می‌شود و پیگیری برای اجرای این موضوع ادامه دارد، به شکلی که اگر موضوع جریمه مورد توصیه ستاد ملی قرار بگیرد با روش‌های بیشتر اقناعی و جذب همراهی مردم آن را اجرایی کنیم.
اجرای محدودیت‌های یک هفته‌ای در قم
اما این تنها تهران نیست که با وضعیت بحرانی کرونا دست و پنجه نرم می‌کند. در قم نیز که به گفته مقامات وزارت بهداشت همچون تهران در میزان ابتلا به کرونا پابه‌پای هم هستند، قرار است طبق مصوبات ستاد مدیریت بحران استان قم و دستور استاندار، برخی محدودیت‌های کرونایی به مدت یک هفته از روز پنج‌شنبه ۱۰ مهرماه (امروز) در این استان اعمال شود و بعدا درباره تمدید یا لغو آنها تصمیم‌گیری مجدد صورت گیرد.
 
تعطیلی کلیه بوستان‌ها، شهربازی‌ها و مهدهای کودک، تعطیلی کلیه رستوران‌ها، تعطیلی تمامی استخرهای شنا و سالن‌های ورزشی و بدن‌سازی، اعمال محدودیت در آرامستان‌ها و تشویق مردم به عدم حضور در مراسم تشییع و تدفین فوتی‌ها، ممنوعیت برپایی ایستگاه‌های صلواتی، موکب‌ها و توزیع نذورات و ازهمه مهم‌تر ممنوعیت برگزاری مراسم در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، حرم مطهر حضرت معصومه(س)، بقاع متبرکه و مسجد مقدس جمکران به‌عنوان محدودیت‌های یک‌هفته‌ای درقم درنظر گرفته شده است. وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به‌دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.
وضعیت اصفهان و مازندران
در همین حال به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، هم‌اکنون حدود ۱۵۸ شهرستان کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و وضعیت کرونا در برخی استان‌ها از جمله اصفهان مناسب نیست. لاری درتشریح وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان مازندران نیز با بیان اینکه بیماری در حال حاضر به یک پایداری نسبی دراین استان رسیده است از همه خواست از هر گونه سفر غیرضروری به استان مازندران به‌طور جدی خودداری کنند. 
 
وی افزود: در حال حاضر شهرستان‌های بهشهر، رامسر، سوادکوه، کلاردشت و گلوگاه در استان مازندران در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بابل، تنکابن، جویبار، چالوس، عباس‌آباد، محمودآباد و نوشهر در وضعیت هشدار و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد یعنی با خطر متوسط بیماری قرار دارند.  از سوی دیگر براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت طی ۲۴ساعت منتهی به روز گذشته ۱۸۳نفر دیگر قربانی کووید- ۱۹ در کشور شدند و مجموع جان‌باختگان کرونا در کشور به ۲۶ هزار و ۱۶۹ نفر رسید.
 
همچنین بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۵۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۵۶۷ نفر از آنان بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۴۵۷ هزار و ۲۱۹ نفر رسید. همچنین ۴۰۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر