کد خبر: 92423
A

جامعه روحانیت مبارز درباره حمایت از سردار سعید محمد در انتخابات ۱۴۰۰ تصمیم گیری می کند

حجت الاسلام ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز: ما بر این باوریم که نظامی و غیرنظامی بودن کاندیداها مهم نیست چه بسا نظامی‌هایی که توان و قدرت اداره کشور را به نحو احسن دارند و داشتند.

جامعه روحانیت مبارز درباره حمایت از سردار سعید محمد در انتخابات ۱۴۰۰ تصمیم گیری می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام «حسین ابراهیمی»،  عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، درباره برنامه‌های این حزب برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری 1400 و اینکه آیا در مورد مصداق‌ها بحثی صورت گرفته است یا خیر؟ به خبرنگار سیاسی گفت: جامعه روحانیت هنوز به مصداقی برای 1400 نرسیده است؛ از این رو در مقدمات کار است و  در واقع به دنبال این است که برای تعیین روش‌های تمهید و برخورد با انتخابات 1400، چه اقداماتی را باید انجام دهد. در نتیجه به مصداقی نرسیده‌ایم تا بگوئیم چه فردی صلاحیت دارد یا ندارد. این پروسه نیاز به زمان دارد تا به این نتیجه برسند که چه کسی می‌تواند، مشکلات کشور را حل و این نظام را حفظ کند.

او با بیان اینکه با معرفی مصداق فاصله بسیاری داریم، افزود: در حال حاضر هم الی ماشاءالله شاهد لیست‌های بسیاری از کاندیداهای آینده ریاست‌جمهوری هستیم. در نتیجه باید ببینیم آن فردی که می‌تواند حل کننده مشکلات باشد چه ویژگی‌هایی را باید دارا باشد تا به تطبیق آن با مصداق، برسیم.

ابراهیمی با اشاره به حضور کاندیداهای نظامی در 1400 ادامه داد:  ما بر این باوریم که نظامی و غیرنظامی بودن کاندیداها مهم نیست چه بسا نظامی‌هایی که توان و قدرت اداره کشور را به نحو احسن دارند و داشتند. اگر شخصیتی مانند شهید سردار سلیمانی را در حال حاضر داشتیم یقینا ترجیح و اولویت‌مان او بود که بیاید و کشور را اداره کند. بنابراین نظامی و غیرنظامی بودن ملاک نیست بلکه توان فرد مطرح است تا بتواند مشکلات مردم را حل کند.

او با بیان اینکه در این باره هنوز بحثی در جامعه روحانیت مطرح نشده است، تاکید کرد: بر این باوریم که نظامی‌های ما از نخبگان کشور هستند بدین معنا که نظامی‌های ما چه ارتش و چه سپاه از توانایی بالایی برخوردارند و کارهایی که تاکنون انجام داده‌اند دلیل مهمی بر این ادعا استکارهایی که آنها در بعُد امنیت، اقتدار و توان کشور انجام داده‌اند به نوعی مانع دشمن شده‌اند از این رو درباره چنین افرادی نمی‌توان گفت چون نظامی هستند نمی‌توانند رئیس جمهور شوند؛ در نتیجه نظامی و غیرنظامی ندارد چه بسا نظامی‌ها از توانایی و توانمندی بالاتری برخوردار باشند.

بین عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که کدام یک از کاندیداها، بیشتر به مسئله اقتصاد کشور توجه دارند؟ عنوان کرد: در واقع گذشته و سوابق افراد نشان می‌دهد که در چه بخش‌های مدیریتی، خدمت کرده‌اند به هر حال افرادی که خود را در معرض کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری قرار می‌دهند، یقینا سوابق درخشانی داشته و یا اقدامات ارزنده‌ای انجام داده‌اند در نتیجه سوابق کاندیداها نشانگر آینده آنها است.

او اضافه کرد: بنابراین از میان این کاندیداها، باید بررسی کرد چه فردی توانسته در مدیریت‌های مختلف، سوابق و توانایی درخشانی را از خود برجای بگذارد تا براین اساس فرد شایسته را انتخاب کرد. بر این باورم که سابقه نظامی‌ها، ارزشمند است به عنوان مثال قرارگاه خاتم الانبیاء که برادران سپاه در آنجا فعالیت می‌کنند، خدمات و اقدامات بزرگی را انجام داده است به بیانی دیگر، در این قرارگاه، اقداماتی انجام شده که هیچ کس توانایی انجام آن کارها را ندارد.

ابراهیمی با تاکید براینکه انتخاب افراد بستگی به سوابق آنها دارد، بیان کرد: تجربیات یک کاندیدا، موجب می‌شود آن فرد توانایی اداره کشور را در آینده به نحو احسن داشته باشد. مولفه توانایی بر نظامی یا غیرنظامی بودن کاندیداها اولویت دارد و باید به سوابق افراد در گذشته توجه کرد.

او در پاسخ به این سوال که تاکنون چند کاندیدا در جلسات جامعه روحانیت مطرح شده‌اند؟ گفت: نه، هیچ کاندیدایی تاکنون مطرح نشده و نه مورد بررسی قرار گرفته‌اند حال اگر در جلسات آینده، کاندیدایی مطرح شود براساس توانایی‌ها و سوابق گذشته‌شان می‌توان تصمیم گرفت که چه فردی، صلاحیت‌های لازم را دارد.

این چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که آیا درباره سردار سعید محمد، که یکی از کاندیدای مطرح شده است، تاکنون در جامعه روحانیت بحثی صورت گرفته؟ تاکید کرد: خیر. هیچ مصداقی مطرح نشده و شاید در جلسات آینده، پس از آماده شدن مقدمات کار، به این جا برسیم که ان‌شاءالله مطرح شود

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر