کد خبر: 92429
A

نماینده مجلس: طرح خودرودار شدن دهک‌های پائین از طریق سهام عدالت به زودی به صحن می‌آید

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش مجدد قیمت‌ها گفت: طی چند روز آینده اگر افزایش قیمت خودرو تداوم پیدا کند، قطعا طرح تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها را در کمیسیون مطرح و به صحن خواهیم آورد، چرا که این افزایش قیمت‌ها تاثیر مستقیم روی زندگی مردم دارد.

نماینده مجلس: طرح خودرودار شدن دهک‌های پائین از طریق سهام عدالت به زودی به صحن می‌آید

به گزارش دیده بان ایران، سید علی موسوی درباره افزایش مجدد قیمت خودرو طی چند روز اخیر در کشور گفت: افزایش قیمت خودرو به چند عامل اساسی در کشور ما باز می‌گردد که این عوامل باید به طور ریشه‌ای و با کارشناسی دقیق و دلسوزانه برطرف شود.

نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بازار سرمایه در افزایش و یا کاهش قیمت‌ها بسیار تاثیرگذار است، اظهار داشت: یکی از عواملی اساسی که در افزایش قیمت خودرو بسیار تاثیر می‌گذارد بازار سرمایه یا همان  بورس است که باتوجه به وضعیتی که پیش آمده سرمایه‌گذاران در این بازار نقدینگی را خارج و به سمت بازارهای دیگر مانند خودرو می‌برند.

وی ادامه داد: افزایش قیمت خودرو و آشفتگی که در این بازار وجود دارد و همچنین اشتهای کاذب، موجب خروج نقدینگی از بازار سرمایه شده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئله بعدی که در افزایش قیمت‌ها مخصوصا خودرو بسیار تاثیر می‌گذارد، قیمت ارز است.

وی افزود: باید گفت متاسفانه با توجه به اینکه اقتصاد ما دلاریزه است و همه چیز با بالا و پائین رفتن قیمت آن در کشور ما دچار تغییر می‌شود، هر کاهش و افزایش قیمتی باعث ایجاد اختلال می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  نکته دیگر سفته و دلال‌بازی در بازار خودرو است.

وی یاد آور شد: متاسفانه در فضای مجازی یک عده‌ای دست به قیمت‌سازی کاذب می‌زنند همین امر در بازار یک درخواست کاذب را ایجاد می‌کند، حال چگونه؟ زمانی که قیمت‌ها در فضای مجازی دستکاری می‌شود، قیمت‌ها خود به خود افزایش پیدا می‌کند و قیمت‌های ساختگی اثر خودش را می‌گذارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عامل بعدی وجود مافیای خودرو است، بر کسی پوشیده نیست که یک عده از این طریق سودهای  کلان به دست می‌آوردند.

وی درباره آخرین وضعیت طرح خودرودار شدن دهک‌های پائین جامعه از طریق سهام عدالت گفت: طرح خودرودار شدن دهک‌های پائین جامعه از طریق سهام عدالت که در کمیسیون مطرح شد، به مرکز پژوهش‌ها رفته است و مطالعات اجمالی روی آن صورت گرفته و به زودی به صحن می‌آید.

موسوی درباره تحقیق و تفحص از بازار خودرو، مخصوصا با افزایش قیمت‌ها در روزهای اخیر بیان کرد: امیدواریم که وزیر جدید که از مجلس رای اعتماد گرفته است روی خودروسازی که یکی از زیر مجموعه‌های مهم وزارت صنعت است، نظارت داشته باشد و این وضعیت آشفته را سر و سامان دهد.

وی در پایان تاکید کرد: طی چند روز آینده  اگر افزایش قیمت خودرو ادامه پیدا کند، قطعا طرح تحقیق و تفحص از خودرو‌سازی‌ها را در کمیسیون مطرح و به صحن خواهیم آورد، چرا که این افزایش قیمت‌ها تاثیر مستقیم روی زندگی مردم دارد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر