کد خبر: 92465
A

ریزش ۲۳ هزار و ۲۱۰ واحدی بورس/ سهام کدام شرکت ها سقوط کرد؟

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران گرچه روز گذشته با جهش قابل توجه حدود ۴۰ هزار واحدی روبرو شده بود، اما امروز از ابتدای روز سر ناسازگاری گذاشته و در نهایت در پایان معاملات با ۲۳ هزار و ۲۱۰ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۹۴۳ واحد رسید.

 ریزش ۲۳ هزار و ۲۱۰ واحدی بورس/ سهام کدام شرکت ها سقوط کرد؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در پایان معاملات امروز بازار سهام، به دلیل فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز شاخص کل ۱٫۵ درصد افت کرد و به یک میلیون و ۵۲۲ هزار واحد رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سهام در حالی که شاخص کل در ابتدای معاملات 10 هزار واحد رشد کرد اما در ادامه روند معاملات به دلیل فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز مانند فولاد، فارس، تاپیکو و کچاد، شاخص کل روندی نزولی پیدا کرد.

این موج عرضه که احتمالا به دلیل ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه به امروز موکول شده بود از تقاضا قدرتمندتر ظاهر شد و روند بازار را نزولی کرد.

نمادهای خودرو، خساپا و وبصادر بیشترین حجم معامله را داشته‌اند و نمادهای پترول، دارایکم و شپنا بیشترین ارزش معاملات را رقم زده‌اند.

امروز حقوقی‌های بازار نمادهای کگل، کچاد، فولاد و فملی را حمایت کردند و حجم خرید حقوقی‌ها در این نمادها بالای 30 درصد از حجم تمام معاملات بود و همچنین ارزش معاملات امروز حتی نسبت به دیروز نیز افزایش داشت و به رقم 14 هزار میلیارد رسید.

 

 

گروه خودرویی‌ها که تا این هفته روندی نزولی داشتند و به شدت افت قیمتی را تجربه کردند امروز با روندی مثبت شروع به کار کردند و از تاثیرگذاران مثبت بازار سرمایه بودند. همچنین نمادهای بانکی نیز در اوایل بازار مثبت بودند اما با عرضه زیاد به بازه منفی وارد شدند.

کاهش نرخ ارز در بازار آزاد و صرافی ملی با روند منفی بازار سهام امروز همراه شد و به نظر می‌رسد روند منفی بازار که به دلیل فشار عرضه بوده این فشار تخلیه شده و ادامه روند بازار متعادل است.

طبق پیش‌بینی کارشناسان بازار سهام روند بازار طبیعی است و این نوسان در بازار سرمایه تا زمان بازگشت اعتماد کامل و همچنین انتخابات امریکا ادامه‌ دارد.

گروه‌های خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی برترین گروه‌های صنعت بودند اما در میان این گروه‌ها فقط خودرویی‌ها در رنج مثبت معامله شدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر