کد خبر: 92578
A
رسانه ملی به دنبال جذب فالور است؟

خبر خبرگزاری صداوسیما درباره استاد شجریان تکذیب شد

از صبح امروز خبرهای ضدو نقیض در خصوص وضعیت سلامتی آقای شجریان منتشر می شود.

خبر خبرگزاری صداوسیما درباره استاد شجریان تکذیب شد

به گزارش دیده بان ایران؛ خبر خبرگزاری صداوسیما که از قول دکتر بهلولی عضو تیم پزشکی آقای شجریان خبر داده بود که دقایقی قبل محمدرضا شجریان استاد آواز ایران (روز دوشنبه ۱۴ مهر ماه) در بیمارستان جم در ۸۰ سالگی چشم از جهان فروبست؛ تکذیب شد.

از صبح امروز خبرهای ضدو نقیض در خصوص وضعیت سلامتی آقای شجریان منتشر می شود. خبرگزاری صداوسیما و باشگاه خبرنگاران جوان در حالی طی چند ماه قبل پیگیر وضعیت جسمانی استاد آواز ایران هستند که مدت هاست مردم از شنیدن صدای ربنای استاد پای سفره های افطار محروم هستند.

علیرضا دباغ - مدیرکل سابق نظارت و ارزیابی رسانه‌های نوین - در یادداشتی درباره‌ی پخش نشدن دعای ربنای محمدرضا شجریان از تلویزیون نوشته بود: 

«ماجرا خیلی ساده آغاز شد؛ در سال ۱۳۸۸ و پس از وقایع سیاسی بعد از انتخابات ریاست جمهوری، خواننده این اثر که از کاندیدایی به جز رئیس جمهور وقت حمایت کرده بود، در نامه‌ای از صداوسیما می‌خواهد دیگر از هیچکدام از آثار موسیقایی وی در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی استفاده نکنند. او در این نامه ربنا را از شمول درخواستش جدا می‌کند و آن را اثری به احترام ماه مبارک رمضان و ادای دین به مردم نیک سرشت ایران می‌نامد.

مدیران وقت صداوسیما هم در جلسه‌ای به اتفاق تصمیم می‌گیرند صدای شجریان را به طور کامل از رسانه ملی حذف کنند و در این حذف هیچ تفاوتی بین ربنا و مناجات با دیگر آثار او قائل نشوند؛ پس از آن تاکنون ربنای شجریان از رسانه ملی شنیده نشده است.

این کل ماجراست؛ ماجرایی که می‌توانست در حد یک موضوع مطرح شود اما مسأله نشود ولی اگر مسأله شد حل شود اما نه تنها در حد موضوع باقی نماند، بلکه به مسأله‌ای تبدیل شد که حل نشد و اکنون بنا به گفته جواد لاریجانی به یک مشکل سیاسی و یک خلاف شرعی تبدیل شده است و اتفاقا این مسأله‌ای است که باید مورد بررسی قرار گیرد.»


محمدرضا شجریان ملقب به خسرو آواز ایران یک مهر ۱۳۱۹ در شهر مشهد به دنیا آمده بود.
آقای شجریان متولد یک مهر ۱۳۱۹ در مشهد بود و از ۱۲ سالگی برای نخستین بار، صدای تلاوت قرآن او از رادیو خراسان پخش شد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر