کد خبر: 92641
A

قالیباف به دنبال اختلاف افکنی در درون حزب موتلفه است؟

روزنامه قالیباف روز یکشنبه 13 مهر در گفتگو با حمیدرضا ترقی از اعضای شورای مرکزی موتلفه مینویسد: «سنتی‌ها زیر بار حمایت از رئیس سابق مجلس نمی‌روند» منظور او از سنتی ها تشکل های راست سنتی در اصولگرایان است که از قدرت بیشتری نسبت به دیگر جریان های این طیف برخوردارند.

قالیباف به دنبال اختلاف افکنی در درون حزب موتلفه است؟

به گزارش دیده بان ایران؛ در درون جریان موتلفه اختلافی بر سر حمایت از قالیباف در انتخابات پدیده آمده است. طیف جوان این جریان را مشرق پیش از این تهدید کرد که باید در مقابل بزرگانش (که منظور میرسلیم و بادامچیان است) بایستد. حالا روزنامه قالیباف همانطور که پیش بینی میشد و پیشتر در گزارشی به آن اشاره کرده بودیم، تلاش می کند اختلاف در درون موتلفه را پررنگ کند.

در همین راستا روزنامه قالیباف روز یکشنبه 13 مهر در گفتگو با حمیدرضا ترقی از اعضای شورای مرکزی موتلفه مینویسد: «سنتی‌ها زیر بار حمایت از رئیس سابق مجلس نمی‌روند» منظور او از سنتی ها تشکل های راست سنتی در اصولگرایان است که از قدرت بیشتری نسبت به دیگر جریان های این طیف برخوردارند. 

ترقی می گوید: «بحث حمایت از لاریجانی در انتخابات به هیچ‌وجه نه وجود دارد و نه تاکنون درباره آن فکر شده است و من بعید می‌دانم که در تشکل‌های سنتی اصول‌گرایی نظیر حزب موتلفه، جامعه اسلامی مهندسان و جامعه روحانیت مبارز، کسی به این راحتی، زیر بار چنین مسوولیتی برود.»

قالیباف بر این باور است که با ایجاد شکاف در درون جریان موتلفه می تواند بخشی از آنها را به سمت خود جذب کند. یا آنکه دست کم آنها را از موضع مخالفتی همچون میرسلیم با خود و پرونده قضایی عیسی شریفی دور نگهدارد.

فاز بعدی آنها بی اثر کردن علی لاریجانی است. به این معنا که لاریجانی نتواند به عنوان یک عنصر اصولگرا وارد انتخابات شود. به نظر می رسد اتفاقا علی لاریجانی دست آنها را خوانده و برای اصولگرایان شرط گذاشته که در صورتی در انتخابات حاضر میشود که از جانب اصولگرایان مورد حمایت قرار گیرد./ امتداد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر