کد خبر: 92678
A

حکومت قره‌باغ؛ جمهوری آذربایجان و ترکیه را به نسل‌کشی متهم کرد

وزارت خارجه حکومت «قره‌باغ کوهستانی» دولت جمهوری آذربایجان و ترکیه را به نسل‌کشی مردم سکن این منطقه متهم کرد. دیروز نیز «آرمن سارگسیان» رئیس‌جمهور ارمنستان، ترکیه را به پاکسازی نژادی ارمنی‌ها در «قره‌باغ کوهستانی» متهم کرد و گفت آن‌چه که در این منطقه در حال رخ دادن است، یک «فاجعه انسانی» به شمار می‌رود و ادامه دار شدن جنگ موجب بی ثباتی در کل منطقه خواهد شد.

حکومت قره‌باغ؛ جمهوری آذربایجان و ترکیه را به نسل‌کشی متهم کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران وزارت خارجه حکومت قره‌باغ کوهستانی، در بیانیه‌ای مدعی شد که ترکیه و جمهوری آذربایجان دست به نسل‌کشی ساکنان قره‌باغ زده‌اند.

به نوشته العربیه، در این بیانیه آمده است که نیروهای جمهوری آذربایجان تحت کنترل ترکیه هستند و به حملات خود علیه غیر نظامیان در قره‌باغ کوهستانی ادامه می‌دهند.

وزارت خارجه قره‌باغ همچنین مدعی شد که آواره شدن اهالی این منطقه، ادامه سیاست نسل‌کشی در حق ارمنی‌هاست که در خلال جنگ جهانی اول از سوی امپراتوری عثمانی به وقوع پیوست.

حکومت  استپاناکرت، در ادامه از کشورهای دخیل در این بحران خواست تا برای توقف حملات به قره‌باغ کوهستانی وارد عمل شوند. در این بیانیه همچنین آمده است که ۲۱ نیروی نظامی ارمنستانی در حملات ارتش جمهوری آذربایجان کشته شده‌اند.

با گذشت ۱۰ روز از آغاز جنگ شدید در قره‌باغ کوهستانی، اکنون جنگ شهرها آغاز شده و باکو و ایروان یکدیگر را به جنایت جنگی و هدف قرار دادن غیر نظامیان متهم می‌کنند.

دیروز نیز «آرمن سارگسیان» رئیس‌جمهور ارمنستان، ترکیه را به پاکسازی نژادی ارمنی‌ها در «قره‌باغ کوهستانی» متهم کرد و گفت آن‌چه که در این منطقه در حال رخ دادن است، یک «فاجعه انسانی» به شمار می‌رود و ادامه دار شدن جنگ موجب بی ثباتی در کل منطقه خواهد شد.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر