کد خبر: 92755
A

وام ۴۰۰ میلیونی مسکن جوانان؛ راهنمای دریافت و محاسبه مبلغ اقساط

وام ۴۰۰ میلیونی مسکن جوانان به کسانی تعلق می‌گیرد که به مدت ۱۵ سال به طور مداوم در بانک سپرده‌گذاری کنند. البته که باید توجه داشته باشید رقم ۴۰۰ میلیون تومان، مربوط به سقف وام در تهران است و مبلغ وام مسکن جوانان در بقیه شهر‌ها کمتر است

وام ۴۰۰ میلیونی مسکن جوانان؛ راهنمای دریافت و محاسبه مبلغ اقساط

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وام ۴۰۰ میلیونی مسکن جوانان با افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان در بانک مسکن قابل پرداخت است. تا همین چند روز پیش سقف این وام ۲۵۰ میلیون تومان بود، اما مثل همیشه در شروع نیمه دوم سال رقم جدید وام اعلام شد. وام ۴۰۰ میلیونی مسکن جوانان به کسانی تعلق می‌گیرد که به مدت ۱۵ سال به طور مداوم در بانک سپرده‌گذاری کنند. البته که باید توجه داشته باشید رقم ۴۰۰ میلیون تومان، مربوط به سقف وام در تهران است و مبلغ وام مسکن جوانان در بقیه شهر‌ها کمتر است. ساکنان کلانشهر‌ها از جمله کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه می‌توانند بعد از ۱۵ سال سپرده‌گذاری وام ۳۳۰ میلیونی بگیرند و سقف وام برای سایر شهر‌ها ۲۹۰ میلیون تومان خواهد بود. حتما لازم نیست ۱۵ سال برای دریافت این وام صبر کنید. تحت شرایطی با افزایش مبلغ سپرده‌گذاری می‌توانید از سال پنجم به بعد وام مسکن جوانان بگیرید. در چنین حالتی سقف وام جوانان در پایان سال پنجم برای تهران ۲۱۰ میلیون، کلانشهر‌ها ۱۵۰ میلیون و سایر شهر‌ها ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود. نرخ بهره این وام ۹ درصد و تقریبا نصف وام مسکن از محل اوراق تسه است. همچنین برای بازپرداخت آن حدود ۲۰ سال مهلت خواهید داشت و این مورد اقساط ماهانه را به ارقام ناچیزی تبدیل می‌کند.

شرایط بازپرداخت وام مسکن جوانان

زمانی که دوره سپرده‌گذاری به پایان رسید می‌توانید بعد از پیدا کردن خانه و معرفی مشخصات آن به بانک، وام مسکن خود را دریافت کنید. ملک مورد نظرتان باید حداکثر ۲۵ ساله باشد. بعد از دریافت وام مسکن می‌توانید سپرده پنج تا ۱۵ ساله خود را از بانک خارج کنید. به این سپرده سودی تعلق نمی‌گیرد. از زمان دریافت وام، اقساط آن آغاز می‌شود. مدت بازپرداخت این وام ۲۰ ساله است و نرخ بهره آن ۹ درصد سالانه در نظر گرفته می‌شود. اقساط آن را می‌توانید به صورت ساده یعنی با اقساط مساوی پرداخت کنید، یا روش پلکانی را انتخاب کنید. در روش پلکانی اقساط سال‌های اول کمتر خواهد بود و هر سال به آن سه یا پنج درصد اضافه می‌شود. توجه داشته باشید که اگر روش پلکانی را انتخاب کنید، مهلت بازپرداخت ۱۲ ساله خواهد بود.

شرایط دریافت وام مسکن ۴۰۰ میلیونی در تهران

سقف وام مسکن جوانان در شهر تهران ۴۰۰ میلیون تومان است. بر اساس جدول سپرده‌گذاری، کسانی که بخواهند چنین وامی بگیرند باید مدت ۱۵ سال هر ماه مبلغی را به سپرده خود در صندوق پس‌انداز جوانان اضافه کنند. این مبلغ می‌تواند به صورت ماهانه باشد یا به صورت سالانه و یکجا در ابتدای دوره پرداخت شود. برای کسانی که امسال حساب صندوق جوانان باز کنند، مبلغ اقساط ماهانه برای سال اول ۶۵ هزار تومان است و ماهانه مبلغی به آن اضافه می‌شود و نهایتا در سال پانزدهم به ۲۴۶ هزار تومان در ماه می‌رسد. اگر بخواهید می‌توانید کل اقساط ماهانه را یکجا در ابتدای سال پرداخت کنید. در چنین شرایطی مبلغ سپرده‌گذاری سال اول ۷۸۰ هزار تومان و در سال پانزدهم به دو میلیون و ۹۶۲ هزار تومان خواهد رسید. مجموع مبلغ سپرده‌گذاری ۱۵ ساله در این حالت حدود ۲۴ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان خواهد بود و در پایان می‌توانید وام ۴۰۰ میلیونی بگیرید.

مبلغ اقساط برای وام ۴۰۰ میلیون تومانی در روش ساده ماهانه ۳۶۰ هزار تومان خواهد بود. اگر سراغ روش پلکانی بروید، دوره بازپرداخت از ۲۰ سال به ۱۲ سال کاهش پیدا می‌کند. در حالت پلکانی اقساط سال اول ۲۳۸ هزار تومان خواهد بود و هر سال به این رقم پنج درصد اضافه می‌شود.

کسانی که بخواهند ظرف پنج سال وام مسکن جوانان بگیرند، سقف وام ۲۱۰ میلیون تومان خواهد بود. در چنین حالتی باید مبلغ بیشتری را برای سپرده‌گذاری ماهانه کنار بگذارید. مبلغ سپرده‌گذاری در این حالت ۹.۳۸ برابر خواهد شد. این یعنی برای سال اول باید ماهانه ۶۱۰ هزار تومان سپرده‌گذاری کنید. این رقم در سال پنجم به ۸۹۲ هزار تومان در ماه خواهد رسید. همچنین می‌توانید به جای پرداخت ماهانه، حسابتان را سالی یک بار شارژ کنید. در این حالت مبلغ سپرده در سال اول هفت میلیون و ۳۱۶ هزار تومان خواهد بود و تا سال پنجم به ۱۰ میلیون و ۷۱۱ هزار تومان خواهد رسید. در هر دو حالت ماهانه یا سالانه، کل مبلغ سپرده‌گذاری پنج ساله به ۴۴ میلیون و ۶۶۷ هزار تومان می‌رسد و با پرداخت این مبلغ می‌توانید وام ۲۱۰ میلیونی بگیرید.

مبلغ اقساط برای وام ۲۱۰ میلیون تومانی در روش ساده ماهانه ۱۸۹ هزار تومان خواهد بود. اگر سراغ روش پلکانی بروید، دوره بازپرداخت از ۲۰ سال به ۱۲ سال کاهش پیدا می‌کند. در حالت پلکانی اقساط سال اول ۱۲۵ هزار تومان خواهد بود و هر سال به این رقم پنج درصد اضافه می‌شود.

شرایط دریافت وام مسکن ۳۳۰ میلیونی در کلانشهر‌ها

سقف وام مسکن برای شهر‌های بزرگ با جمعیت بالای یک میلیون نفر که کلانشهر نامیده می‌شوند، یعنی شهر‌های کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه ۳۳۰ میلیون تومان است. دریافت چنین وامی، به سپرده‌گذاری ۱۵ ساله در حساب صندوق جوانان احتیاج دارد. سال اول باید هر ماه حدود ۵۳ هزار و ۶۰۰ تومان به سپرده خود اضافه کنید. این رقم هر سال بیشتر می‌شود و در سال پانزدهم به ۲۰۳ هزار و ۶۰۰ تومان در ماه افزایش پیدا می‌کند. البته می‌توانید به جای واریز ماهانه، کل مبلغ دوره را در ابتدای سال واریز کنید. در چنین حالتی مبلغ سپرده‌گذاری برای سال اول ۷۸۰ هزار تومان است و در سال پانزدهم به دو میلیون و ۴۴۳ هزار تومان می‌رسد. تفاوتی ندارد سپرده خود را ماهانه شارژ کنید یا سالانه، به هر صورت مجموع واریزی به حساب سپرده مسکن جوانان در پایان سال پانزدهم حدود ۲۰ میلیون و ۴۴۵ هزار تومان خواهد بود و می‌توان با آن وام ۳۳۰ میلیون تومانی دریافت کرد.

مبلغ اقساط برای وام ۳۳۰ میلیون تومانی در روش ساده ماهانه ۲۹۷ هزار تومان خواهد بود. اگر سراغ روش پلکانی بروید، دوره بازپرداخت از ۲۰ سال به ۱۲ سال کاهش پیدا می‌کند. در حالت پلکانی اقساط سال اول ۱۹۷ هزار تومان خواهد بود و هر سال به این رقم پنج درصد اضافه می‌شود.

کسانی که نمی‌خواهند ۱۵ سال برای دریافت وام صبر کنند، می‌توانند تحت شرایطی بعد از پنج سال وام خود را با مبلغ کمتری دریافت کنند. سقف وام مسکن جوانان پنج ساله در کلانشهر‌ها ۱۵۰ میلیون تومان است. مبلغ سپرده در این حالت ۶.۷ برابر حالت عادی خواهد بود و این یعنی در سال اول باید ماهانه ۳۵۹ هزار تومان در بانک سپرده‌گذاری کنید. این رقم در سال پنجم به ۵۲۶ هزار تومان در ماه افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین می‌توانید به جای سپرده‌گذاری ماهانه، کل مبلغ را در ابتدای سال پرداخت کنید تا سر ماه نگران صندوق مسکن جوانان نباشید. در این حالت مبلغ سپرده گذاری سال اول چهار میلیون و ۳۱۱ هزار تومان محاسبه می‌شود و در سال پنجم این رقم به شش میلیون و ۳۱۲ هزار تومان می‌رسد. در هر دو حالت سپرده‌گذاری ماهانه یا سالانه، شما در مجموع ۲۶ میلیون و ۳۲۱ هزار تومان در بانک مسکن سپرده خواهید داشت که بعد از دریافت وام ۱۵۰ میلیونی به شما بازمی‌گردد.

مبلغ اقساط برای وام ۱۵۰ میلیون تومانی در روش ساده ماهانه ۱۳۵ هزار تومان خواهد بود. اگر سراغ روش پلکانی بروید، دوره بازپرداخت از ۲۰ سال به ۱۲ سال کاهش پیدا می‌کند. در حالت پلکانی اقساط سال اول ۸۹ هزار تومان خواهد بود و هر سال به این رقم پنج درصد اضافه می‌شود.

شرایط دریافت وام مسکن ۲۹۰ میلیونی در سایر شهر‌ها

وام مسکن جوانان برای شهر‌های با جمعیت کمتر از یک میلیون نفر که کلانشهر به حساب نمی‌آیند، تا سقف ۲۹۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود. دریافت این وام نیاز به سپرده‌گذاری ۱۵ ساله دارد. اگر از امروز شروع کنید، می‌توانید با پرداخت ماهانه ۴۷ هزار تومان خودتان را برای دریافت این وام آماده کنید. این مبلغ هر سال افزایش پیدا می‌کند و در سال پانزدهم به ۱۷۹ هزار تومان در ماه می‌رسد. اگر این رقم برایتان چندان بزرگ نیست، می‌توانید ابتدای سال کل مبلغ را در حساب صندوق مسکن جوانان شارژ کنید تا لازم نباشد هر ماه به حسابتان پول بریزید. در چنین حالتی مبلغ سپرده‌گذاری برای سال اول ۵۶۵ هزار تومان خواهد بود و در سال پانزدهم به دو میلیون و ۱۴۷ هزار تومان خواهد رسید. در هر دو حالت سپرده‌گذاری ماهانه و سالانه، شما در مجموع ۱۵ سال رقمی حدود ۱۷ میلیون و ۹۶۷ هزار تومان واریزی خواهید داشت و می‌توانید بعد از ۱۵ سال وام ۲۹۰ میلیونی بگیرید.

مبلغ اقساط برای وام ۲۹۰ میلیون تومانی در روش ساده ماهانه ۲۶۱ هزار تومان خواهد بود. اگر سراغ روش پلکانی بروید، دوره بازپرداخت از ۲۰ سال به ۱۲ سال کاهش پیدا می‌کند. در حالت پلکانی اقساط سال اول ۱۷۳ هزار تومان خواهد بود و هر سال به این رقم پنج درصد اضافه می‌شود.

اگر نمی‌خواهید ۱۵ سال برای دریافت وام صبر کنید، می‌توانید با پرداخت مبالغ بیشتر به حساب سپرده صندوق مسکن جوانان، بعد از سال پنجم سراغ دریافت وام ۱۰۰ میلیونی بروید. برای این کار باید ۴.۴۶ برابر حالت عادی حساب سپرده‌تان را شارژ کنید. مبلغ سپرده‌گذاری ماهانه برای دریافت وام پنج ساله در شهر‌های کوچک برای سال اول ۲۱۰ هزار تومان است و رفته رفته افزایش پیدا می‌کند و در سال پنجم به ۳۰۷ هزار تومان در ماه خواهد رسید. می‌توانید ابتدای هر سال حسابتان را شارژ کنید تا نیازی به واریز ماهانه نداشته باشید. در این حالت باید سال اول مبلغ دو میلیون و ۵۵۲ هزار تومان به حسابتان واریز کنید. این رقم برای سال پنجم به سه میلیون و ۶۹۲ هزار تومان خواهد رسید. در هر دو حالت مجموع واریزی شما به حساب سپرده صندوق مسکن جوانان، ۱۵ میلیون و ۳۹۷ هزار تومان خواهد بود که بعد از دریافت وام ۱۰۰ میلیونی به شما برمی‌گردد.

مبلغ اقساط برای وام ۱۰۰ میلیون تومانی در روش ساده ماهانه ۹۰ هزار تومان خواهد بود. اگر سراغ روش پلکانی بروید، دوره بازپرداخت از ۲۰ سال به ۱۲ سال کاهش پیدا می‌کند. در حالت پلکانی اقساط سال اول ۶۰ هزار تومان خواهد بود و هر سال به این رقم پنج درصد اضافه می‌شود.

دریافت وام مسکن جوانان به صرفه است؟

وام مسکن جوانان شاید نتواند در تهران برای خرید خانه کافی باشد، ولی در شهر‌های دیگر می‌تواند تا حد زیادی به شما برای خانه‌دار شدن کمک کند. به خصوص که اگر امروز برای افتتاح حساب دست به کار شوید، ۱۵ سال دیگر می‌توانید وام بگیرید که آن زمان بعید است با ۴۰۰ میلیون تومان بتوان کاری کرد. وام پنج ساله هم ۲۱۰ میلیون تومان بیشتر نیست و با توجه به قیمت روز مسکن و اتفاقاتی که ممکن است تا پنج سال آینده بیافتد، بعید به نظر می‌رسد بتواند دردی از شما دوا کند. ولی بیاید تهران را کنار بگذاریم و به عنوان کسی که می‌خواهد در شهر‌های دیگر خانه بخرد وام مسکن جوانان را بررسی کنیم. وام ۳۳۰ میلیونی در شهر‌های بزرگ و ۲۹۰ میلیونی در شهر‌های کوچک می‌تواند کل مبلغ لازم برای خرید یک خانه را پوشش دهد. از آنجا که مبلغ سپرده‌گذاری ماهانه در صندوق چندان بالا نیست، اگر می‌توانید از پس پرداخت مبالغ ماهانه بربیایید، افتتاح حساب صرفه اقتصادی بالایی خواهد داشت.

شاید نام وام مسکن جوانان برایتان غلط‌انداز باشد و فکر کنید فقط جوان‌ها می‌توانند برای این وام اقدام کنند، اما باید توجه داشته کنید که برای افتتاح حساب باید بالاتر از ۱۸ سال سن داشته باشید. می‌توانید از صندوق جوانان برای فرزندتان استفاده کنید. این وام قابل انتقال به بستگان نزدیک است. می‌توانید به عنوان یک پدر دوراندیش از امروز برای آینده فرزندتان ماهانه مبلغ کمی در حد ۶۵ هزار تومان را کنار بگذارید تا بعد از ۱۵ سال زمانی که فرزندتان پا به سن گذاشت، بتواند علاوه بر مبلغی که برای او پس‌انداز کرده‌اید، وام ۴۰۰ میلیونی دریافت کند. تازه ممکن است تا آن موقع سقف وام مسکن افزایش پیدا کند و بتوانید مبلغ بزرگ‌تری را از بانک برای خرید مسکن وام بگیرید. البته برای چنین کاری لازم است مبلغ سپرده‌گذاری را بیشتر کنید.

 
شرایط وام مسکن جوانان با سپرده‌گذاری 15ساله
شرایط مبلغ وام مجموع سپرده‌گذاری سپرده ماهانه برای سال اول سپرده ماهانه برای سال پنجم مبلغ اقساط در روش ساده مبلغ اقساط در روش پلکانی
تهران 400میلیون تومان 24میلیون و 800هزار تومان 65هزار تومان 246هزار و 837تومان 360هزار تومان 238هزار تومان
کلانشهرها 330میلیون تومان 20میلیون و 400هزار تومان 53هزار و 625تومان 203هزار و 641تومان 297هزار تومان 197هزار تومان
شهرستان‌ها 290میلیون تومان 18میلیون تومان 47هزار و 125تومان 178هزار و 957تومان 261هزار تومان 173هزار تومان
 
 
 
شرایط وام مسکن جوانان با سپرده‌گذاری پنج ساله
شرایط مبلغ وام مجموع سپرده‌گذاری سپرده ماهانه برای سال اول سپرده ماهانه برای سال پنجم مبلغ اقساط در روش ساده مبلغ اقساط در روش پلکانی
تهران 210میلیون تومان 44میلیون و 700هزار تومان 610هزار تومان 893هزار تومان 189هزار تومان 125هزار تومان
کلانشهرها 150میلیون تومان 26میلیون و 300هزار تومان 359هزار تومان 526هزار تومان 135هزار تومان 90هزار تومان
 شهرستان‌ها 100میلیون تومان 15میلیون و 400هزار تومان 210هزار تومان 308هزار تومان 90هزار تومان 60هزار تومان
 
 

 

 
 
 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر