کد خبر: 92953
A

فعال سیاسی اصولگرا: اصلاح طلبان نمی‌خواهند عارف گزینه جریان اصلاحات باشد

احمد بخشایش اردستانی گفت: قهر از صندوق مساوی با نابودی و از بین رفتن جریان اصلاحات است اما آنها نمی خواهند همین باقیمانده اعتبارشان را برای عارف هزینه کنند.

فعال سیاسی اصولگرا: اصلاح طلبان نمی‌خواهند عارف گزینه جریان اصلاحات باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد بخشایش اردستانی درباره چرایی اجماع اصلاح طلبان بر عدم حمایت از عارف در صحنه انتخابات ریاست جمهوری گفت: یک قاعده ای وجود دارد به نام «همه یا هیچ». جبر سیاسی اقتضا می کند اصلاح طلبان حتما در صحنه انتخابات سال آینده حاضر باشند چون راهی جز این ندارند. قهر از صندوق مساوی با نابودی و از بین رفتن جریان اصلاحات است اما آنها نمی خواهند همین باقیمانده اعتبارشان را برای عارف هزینه کنند.

وی با اشاره به توانمندی اصلاح طلبان در راه اندازی جنگ روانی افزود: آنها امروز دو شقه شدند، گروهی حامی حضور حداکثری در عرصه انتخابات هستند و گروهی دیگر به مخالفت مشغولند تا در سایه این بازی زرگری توجه افکارعمومی را به خود جلب کنند. ضمن آنکه امتیازی هم برای تأییدصلاحیت نامزد مدنظرشان بگیرند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به ادوار گذشته انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: تجربه نشان می دهد که نامزد اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری همیشه تأیید شده است اما آنها نمی خواهند عارف گزینه جریان اصلاحات باشد بنابراین دنبال فرد دیگری هستند.

وی افزود: نامزد انتخابات ریاست جمهوری باید دارای ویژگی هایی همچون کاریزما، کارآمدی، توانا و ثبات شخصیت باشد اما آقای عارف هیچ کدام از این خصوصیات را نه به اصلاح طلبان و نه به مردم نشان نداده است. او در مجلس دهم رئیس فراکسیون اصلاح طلبان بود اما هیچ ظهور و بروزی نداشت و حتی نتوانست گفتمان مشخصی را پایه گذاری و دنبال کند.

این نماینده ادوار مجلس یادآور شد: کارایی آقای عارف فقط برای برخی یارانش خوب بود چون به نفع آنها لابی گری می کرد اما بدنه اصلاح طلب انتظار داشتند که آقای عارف در بزنگاه های سیاسی بروز و ظهور داشته باشد و هنر سیاست ورزی خود را به نمایش بگذارد اما او هیچ گاه این انتظارات را برآورده نکرد.

وی با اشاره به چرایی حمایت اصلاح طلبان از روحانی در سال 92 ادامه داد: شاید برخی بگویند «از آنجاکه عارف تنها نامزد اصلاح طلبی است که تأیید صلاحیت می شود، نهایتا اصلاح طلبان ناچار به حمایت از خواهند بود» اما معتقدم این اتفاق نمی افتد چون عارف را ناتوان از سخنگویی خود می بینند.

بخشایش اردستانی تأکید کرد: اصلاح طلبان می دانند در انتخابات سال 1400 پیروز نمی شوند با این وجود حتی حاضر نیستند با عارف ببازند چون جَنَم و جربُزه او را قبول ندارند بنابراین در سال 92 از آقای روحانی حمایت کردند و در سال 84 نیز بین عارف و مصطفی معین، مصطفی معین را برگزیدند چون جَنَم و جربُزه روحانی و معین نسبت به عارف قوی تر است.

منبع: فردا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر