کد خبر: 92990
A

نماینده مجلس: سازمان بازرسی برای ترک فعل «عباس آخوندی» پرونده تشکیل داده است

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: طرحی را در مجلس آماده کردیم که در صورت تصویب در صحن علنی و تبدیل شدن به قانون مسئولان در بخش های مختلف نسبت به عدم انجام وظایف و یا تصمیم گیری های ناصحیح که موجب خسارات به کشور و ملت است، پاسخگو باشند.

نماینده مجلس: سازمان بازرسی برای ترک فعل «عباس آخوندی» پرونده تشکیل داده است

به گزارش دیده بان ایران؛ «علی اصغر عنابستانی»، نماینده مردم سبزوار، جغتای و جوین در مجلس شورای اسلامی از ارائه طرحی به هیئت رئیسه مجلس برای تعیین مجازات ترک فعل مسئولان خبر داد و گفت: طرحی را در مجلس آماده کردیم که در صورت تصویب در صحن علنی و تبدیل شدن به قانون مسئولان در بخش های مختلف نسبت به عدم انجام وظایف و یا تصمیم گیری های ناصحیح که موجب خسارات به کشور و ملت است، پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه این طرح به امضا جمعی از نمایندگان رسیده و به هیئت رئیسه مجلس فرستاده شده است ادامه داد: طراحان این طرح که بنده و تعدادی دیگر از همکاران نماینده هستیم منتظر اعلام وصول آن از سوی هیئت رئیسه مجلس هستیم.

عنابستانی با اشاره به جزئیات طرح «تعیین مجازات برای ترک فعل مسئولان» عنوان کرد: در این طرح مجازات ها در درجات مختلف قرار داده شده تا تا مسئولان در رده های مختلف برای ترک فعل مسئول باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نباید یک فرد در یک مسئولیت قدرت را در دست بگیرد و در تصمیم گیری ضعف داشته باشد یا تصمیمات اشتباه بگیرد تصریح کرد: این ترک فعل یا اقدامات اشتباه باعث می شود که منابع کشور هدر رفته و فرد مسئول به راحتی از مسئولیت کنار رود یا برکنار و استیضاح شود و هیچ گونه پاسخگویی و مسئولیتی نسبت به اقدامات خود نداشته باشد.

تشکیل پرونده عباس آخوندی در سازمان بازرسی به دستور رئیس قوه قضائیه

نماینده مردم سبزوار در مجلس با اشاره به اینکه اعتقاد داریم ترک فعل باید در ساختار مدیریتی مجازات داشته باشد ادامه داد: این طرح را به طور جدی دنبال خواهیم کرد. 

این نماینده مجلس همچنین درباره شکایت خود از عباس آخوندی گفت: همچنان شکایت خود را از وی به دلیل ترک فعل دنبال می کنم.

وی با اشاره به اینکه بنده به عنوان شاکی خصوصی پیگیر شکایت از وزیر سابق مسکن هستم ادامه داد: آقای رئیسی دستور لازم را به سازمان بازرسی داده و سازمان بازرسی بنا به دستور رئیس قوه قضائیه برای ترک فعل آقای آخوندی تشکیل پرونده داده است.

منبع: راه دانا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر