کد خبر: 93010
A

رایزنی اطرافیان سورنا ستاری برای مطرح کردن نام او در انتخابات ۱۴۰۰/ سورنا ستاری کیست؟

در پی آغاز تحرکات انتخاباتی برای ۱۴۰۰ گزینه های زیادی از دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا شنیده می شود که سورنا ستاری یکی از این گزینه هاست، هرچند هنوز به صورت رسمی این خبر تایید نشده است. نام او اخیراً رسانه ای شده؛ هر چند در گفت و گویی مدعی شده که کاندیدا نمی شود اما شواهد نشان می دهد؛ سورنا ستاری محتمل ترین گزینه افراد میانه رو برای کاندیدا توری است.

رایزنی اطرافیان سورنا ستاری برای مطرح کردن نام او در انتخابات ۱۴۰۰/ سورنا ستاری کیست؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در پی آغاز تحرکات انتخاباتی برای ۱۴۰۰ گزینه های زیادی از دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا شنیده می شود که سورنا ستاری یکی از این گزینه هاست، هرچند هنوز به صورت رسمی این خبر تایید نشده است. نام او اخیراً رسانه ای شده؛ هر چند در گفت و گویی مدعی شده که کاندیدا نمی شود اما شواهد نشان می دهد؛ سورنا ستاری محتمل ترین گزینه افراد میانه رو برای کاندیداتوری این جناح است. تیم رسانه ای نزدیک به حزب کارگزاران با طرح برند «رئیس جمهور جوان» در رسانه های خود مشغول طبع سنجی و شناسایی وضعیت او در فضای سیاسی کشور هستند. 

به طور مثال خبرگزاری برنا نوشته است:«کاندیدایی که بسیاری، نامش را در کنار دیگر کاندیدای جوان همچون محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، قرار می‌دهند. سورنا ستاری از ابتدای روی کارآمدن به عنوان معاون علمی و فناوری روحانی، پرچم مخالفت با اقتصاد مبتنی بر نفت را برافراشته و با همین رویکرد نیز در جامعه و سیاسیون، شناخته شده است؛ او همچنین از حامیان جدی دانش‌بنیان‌ها و استارتاپ‌ها محسوب می‌شود که از این منظر، مورد توجه جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب است حال به‌رغم اینها، اینکه او با حمایت کدام جریان سیاسی وارد گود انتخابات خواهد شد به‌طور دقیق مشخص نیست اما برخی بر این باورند که سورنا ستاری از جمله کاندیداهای اقتصادی، حزب کارگزاران سازندگی است. »

 

همچنین این رسانه درباره اقبال سیاسیون به ستاری نوشت:"«ابراهیم فیاض»، چهره اصولگرا، در گفت‌وگویی با بیان اینکه سورنا ستاری اقبال دارد، گفته است: «او این همه کار انجام داد. به نظرم رقابت در انتخابات ۱۴۰۰ بین بذرپاش و ستاری است چون معتقدم تکنوکراسی بومی در انتخابات ریاست جمهوری آینده، پیروزی می شود.»

همچنین نام سورنا ستاری در میان گمانه‌زنی‌های نمایندگان مجلس نیز دیده می‌شود؛ «احمد امیرآبادی فراهانی»، نماینده اصولگرا، گفته است: «از طیف اصلاح‌طلبان آقایان آذری جهرمی، سورنا ستاری و اردکانیان به عنوان کاندیدا مطرح هستند.»

«عبدالله ناصری»، چهره سیاسی اصلاح‌طلب و مشاور رئیس دولت اصلاحات، نیز در تحلیل تحرکات سورنا ستاری گفته: «من ترکیب سه قوه را بعد از انتخابات ۱۴۰۰ چنین می‌بینم. قالیباف؛ رئیس مجلس. رئیسی؛ رئیس قوه قضاییه و سورنا ستاری رئیس جمهوری. ستاری مصداق بیانیه گام دوم است. جوان است و از نسل دوم. فرزند شهید است و همراهی روحانی و تیم او را هم دارد. اگر اجماع صورت بگیرد، خواهند آمد. ضمن اینکه دیگر با توجه به انتخابات دوم اسفند، قبح رأی مشارکت کم ریخته شده است اما اصلاح‌طلبان اصلی او را قبول ندارند.»"

ستاری کیست؟

دکتر سورنا ستاری، متولد 1351، فرزند شهید سرلشگر خلبان منصور ستاری، فرمانده فقید نیروی هوایی ارتش است که 15 دی ماه 1373 در سانحه‌ای هوایی به همراه تنی چند از فرماندهان این نیرو به شهادت رسید.

وی که با حکم دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور عهده‌دار معاونت علمی‌وفناوری رئیس جمهور در دو کابینه یازدهم و دوازدهم شده است، مدارج کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی مکانیک را در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده و هم‌اکنون دانشیار این دانشگاه است.

ستاری در سال 84 به عنوان مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت انتخاب شد، اما یک سال بعد از سمتش استعفا داد.

وی که پژوهش‌های متعددی در حوزه انرژی‌های نو داشته، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف هم هست و به عنوان یکی از محققان برگزیده در جشنواره فناوری نانو نیز مورد تقدیر قرار گرفته است./ دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر