کد خبر: 93019
A

میزان: شایعه تشییع شبانه پیکر استاد شجریان کذب است

مشاور اجرایی معاونت امور هنری ارشاد گفت: تمام مراحل خاکسپاری استاد شجریان به طور کامل بر اساس هماهنگی با خانواده محمدرضا شجریان برگزار شد.

میزان: شایعه تشییع شبانه پیکر استاد شجریان کذب است

به گزارش دیده بان ایران؛ روز گذشته بی بی سی فارسی به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد، مسئولان ایرانی قصد داشته‌اند پیکر محمدرضا شجریان را شبانه و در محلی که از قبل در آرامگاه فردوسی تعیین شده بود، دفن کنند. 

 
جهت بررسی ادعای مطرح شده، موضوع را از مشاور اجرایی معاونت امور هنری ارشاد جویا شدیم.
 
محمد قبادی در این زمینه به ما گفت: خبر منتشر شده مبنی بر خاکسپاری شبانه استاد شجریان در محلی که از قبل در آرامگاه فردوسی برای به خاکسپاری این پیشکسوت عرصه موسیقی تعیین شده بود و همچنین مخالفت خانواده این هنرمند با موضوع مطرح شده از اساس کذب است.
 
وی در همین راستا ادامه داد: تمام مراحل خاکسپاری استاد شجریان به طور کامل بر اساس هماهنگی با خانوده این هنرمند برگزار شد و هیچ صحبتی پیرامون اینکه پیکر محمد شجریان شبانه به خاک سپرده شود وجود نداشته و این موضوع کذب است.
 
قبادی با استناد به نکات مطرح شده از سوی مجری مراسم خاکسپاری محمدرضا شجریان تاکید کرد: مجری مراسم خاکسپاری محمدرضا شجریان در روز خاکسپاری این هنرمند به سه نکته مهم در این مراسم اشاره کرد اعم از ۱- انتخاب توس و آرامگاه فردوسی به عنوان محل دفن ۲- تغییر زمان تشییع از روز جمعه به روز شنبه ۳- جابجایی محل دفن این هنرمند از کنار آرامگاه اخوان ثالث به محدوده‌ای نزدیک به موزه توس در آرامگاه فردوسی، همگی به درخواست خانواده استاد شجریان و با هماهنگی آن‌ها صورت گرفته است.
 
مشاور اجرایی معاونت امور هنری ارشاد خاطرنشان کرد: تمامی این نکات چندین بار توسط مجری مراسم خاکسپاری استاد شجریان در حضور تمامی خانواده وی اعلام و مطرح شده است.

منبع: میزان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر