کد خبر: 93059
A

سایت نزدیک به قالیباف: اصلاح طلبان از نامزدی «عباس آخوندی» حمایت نمی کنند

سایت فردانیوز نزدیک به «محمدباقر قالیباف» نوشت: هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم، حضور رسانه‌ای عباس آخوندی هم بیشتر می‌شود!

سایت نزدیک به قالیباف: اصلاح طلبان از نامزدی «عباس آخوندی» حمایت نمی کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ سایت فردانیوز نزدیک به «محمدباقر قالیباف» نوشت: هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم، حضور رسانه‌ای عباس آخوندی هم بیشتر می‌شود! همین دو روز قبل بود که روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد در گزارشی با عنوان «چپ و راست برعکس» از قطعی شدن دو کاندیدا که یکی از آن‌ها آخوندی بود، خبر داد. امروز هم روزنامه «جهان صنعت» به بهانه گزارشی با عنوان «کاندیدای جدید رسانه‌ها اصلاح طلب» آخوندی را عکس یک کرده است!
این روزنامه در گزارش خود آورده است: «عباس آخوندی چهره نامدار سیاست و اقتصاد سیاسی در ایران در هفته‌ها و ماه‌های تازه سپری شده شاید بدون اینکه بخواهد، به هر دلیل از سوی رسانه‌های اصلی اصلاح‌طلب برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال اینده کاندیدا شده است»! در ادامه این گزارش که بیشتر هم شبیه رپرتاژ آگهی‌ها است به تعریف و تمجید از آخوندی پرداخته شده و آمده است: «عباس آخوندی دانش‌آموخته اقتصاد از انگلستان و یکی از کسانی که در این سال‌ها نشان داده است می‌تواند ترکیبی مناسب از سیاست و دانش اقتصاد برای اداره کشور فراهم کند و نیز دوستان و آشنایان نیرومندی در بدنه تکنوکراسی دارد یکی از ده‌ها کاندیدای احتمالی است که رسانه‌ها این روز‌ها برای انتخابات بهار ۱۴۰۰ معرفی می‌کنند. موج انتقاد‌هایی که از سوی جناح‌های اصولگرایان به ویژه طیف‌های تند‌تر به سوی او روانه شده، یکی از نشانه‌هایی است که شاید کاندیداتوری او را جدی‌تر می‌کند.»
لازم به یادآوری است که چندی قبل هم روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «آخوندی به امید خاکستری‌ها؟» نوشته بود: «از گفت‌وگوی چند روز پیش عباس آخوندی با خبر آنلاین می‌توان حدس زد که احتمالاً برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ فکر‌هایی در سر دارد و با شعار «ایده ایران» پا به عرصه رقابت خواهد گذاشت... آخوندی در مرداد سال ۹۲ به‌عنوان وزیر راه‌وشهرسازی به مجلس معرفی شد... نمایندگان به آخوندی روی خوش نشان نمی‌دادند و سه بار در سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ استیضاحش کردند. او در مهر ۹۷ استعفا داد».
این فضاسازی رسانه‌ای در جهت مهیا کردن شرایط برای کاندیداتوری آخوندی در حالی است که همین چند روز قبل عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تشکیل دو پرونده مجزا برای عباس آخوندی در سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات خبر داده بود.
گذشته از این پرونده‌ها و کارنامه ضعیف آخوندی در وزارت راه و مسکن که جایی برای امیدواری به ریاست جمهوری او نگذاشته است باید به این مهم نظر داشت که او حتی در میان اصلاح طلبان نیز طرفداری ندارد. شاهد این مدعا گزارش چند روز قبل روزنامه «اعتماد» که نوشته بود: «آن‌طور که شنیده می‌شود عباس آخوندی برای کاندیداتوری آماده است، اما طیف همراه او در اتحاد ملت در اقلیت هستند. اقلیتی (در طیف اصلاحات) گزینه‌ای، چون عباس آخوندی را مناسب می‌دانند».
فعالان سیاسی اصلاح‌طلب نیز نظر مثبتی به کاندیداتوری این وزیر دولت هاشمی و روحانی ندارد. شاید برخی تکنوکرات بودن و تجربه مدیریت در سطح ارشد را امتیاز آخوندی بدانند، اما بسیاری دیگر به کارنامه وی نظر کرده و از او استقبال نمی‌کنند. مثلا ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با «نامه نیوز» در واکنش احتمال کاندیداتوری او گفت: «آقای آخوندی وزارت راه و مسکن را به گند کشید حالا چطور می‌خواهد مملکت را اداره کند؟!»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر