کد خبر: 93109
A

محمود صادقی به رییسی نامه نوشت/ درباره بازداشت «واسطه‌های تأیید صلاحیت» شفاف سازی کنید

رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم سازی اقتصاد و انضباط مالی در مجلس دهم، به رییس قوه قضاییه نامه نوشت.

محمود صادقی به رییسی نامه نوشت/ درباره بازداشت «واسطه‌های تأیید صلاحیت» شفاف سازی کنید

به گزارش دیده بان ایران؛ در نامه محمود صادقی به آیت الله رییسی آمده است:

پیرو نامه شماره ۹۹۰۱۲۰۶۳ مورخ ۹۹/۲/۲۲ نظر به گذشت بیش از ۸ ماه از شناسایی عده ای از کلاهبرداران و واسطه‌های تأیید صلاحیت و بازداشت تعدادی از آنها، که حسب اعلام مورخ ۹۸/۱۱/۲۹ سخنگوی قوه قضاییه شمار بازداشت‌شدگان بالغ بر ۲۰ نفر بود، و نظر به حساسیت موضوع و اهمیت آن برای افکار عمومی، مستدعی است دستور فرمایید گزارشی از نتایج تحقیقات مقدماتی و اقدامات قضایی متعاقب آن در این خصوص به اطلاع عموم برسد.

شک نیست عدم اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی در این زمینه، هم موجب تجری سودجویان و آسوده خاطر شدن آنها برای تکرار اقدامات آنها در آینده خواهد شد، هم موجب گسترش بدبینی افکار عمومی نسبت به سلامت نظام نظارتی شورای نگهبان خواهد شد و هم به شائبه‌ سیاسی بودن اقدامات دستگاه قضا در مقابله با فساد دامن خواهد زد.

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری در تاریخ 29 بهمن ماه سال 98 در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افرادی که از نمایندگان رد صلاحیت شده کلاهبرداری می کردند به چه نهادهایی وصل بودند و آیا از استانداری یا فرمانداری تهران کسی بازداشت شده است یا خیر گفت: اینکه این افراد ادعا می کردند صاحب نفوذ هستند با اینکه آنها واقعاً صاحب نفوذ بودند یا خیر یک مسئله جدا است. ما به ادعای نفوذ توسط این افراد رسیدیم اما به صاحب نفوذ بودن آنها نرسیدیم.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه این موضوع ارتشاء نیست بلکه کلاهبرداری است گفت: در هر حال برای ما این موضوع وصف مجرمانه دارد و ما به آن رسیدگی می‌کنیم تا الان ۲۰ نفر شناسایی و دستگیر شدند که ۵-۴ نفر آن‌ها هنوز در بازداشت هستند و طبق آنچه ما بررسی کردیم به ارتباط این افراد با نهاد نظارتی انتخابات نرسیدیم.

اسماعیلی ادامه داد: یکی از کسانی که در این فرایند دستگیر شد و دستگیری این فرد ربطی به انتخابات نداشت ادعا می‌کرد پسر یکی از مقامات است اما همه به او گفتند ادعای شما خیلی بد است چون همه می‌دانند این فرد پسر ندارد و بعد گفت من برادرزاده آن مقام هستم که بعداً مشخص شد آن هم نیست و این فرد در ارتباط با صلاحیت نمایندگان کاسبی می‌کرده است.

یکی از کسانی که بازداشت شد کاندیدای رد صلاحیت شده دوره قبل بود و می‌آمد از کاندیداهای فعلی پول می‌گرفت و می‌گفت من نفوذ دارم و شما را تایید صلاحیت می کنم.

وی افزود: این امر ربطی به نهادهای نظارتی ندارد. البته از استانداری تهران کسی بازداشت شد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر