کد خبر: 93117
A

نماینده مجلس: دلیل افزایش سرطان در خانم‌ها کاهش باروری است

فاطمه محمدبیگی نامی آشناست، نماینده مجلسی که اظهاراتش حاشیه‌ساز است و ابایی از واکنش‌ها ندارد. محمدبیگی پس از ورود به مجلس یازدهم، با 10هزار دنبال‌کننده اینستاگرامی و نزدیک به 6‌هزار دنبال‌کننده در توئیتر، حضورش را به شکلی قوی در فضای‌ مجازی شروع کرده است و در این چند ماه با اظهارنظر‌هایی خاص، به‌تدریج توجه رسانه‌ها و کاربران فضای‌مجازی را هم به سوی خود برگردانده است تا از دیگر نظر‌های او هم مطلع شوند.

نماینده مجلس: دلیل افزایش سرطان در خانم‌ها کاهش باروری است

به گزارش دیده بان ایران؛  بیشتر حرف‌های خانم محمدبیگی در حوزه زنان و خانواده است. از اظهارنظر‌های او درباره مساله رشد جمعیت به‌عنوان دغدغه‌ای مهم که کارشناسان هم به‌درستی به آن اشاره می‌کنند، می‌توان به این اشاره کرد که او دلیل افزایش سرطان خانم‌ها را کاهش باروری آنان دانسته و از برنامه پنتاگون برای واردات جمعیت از هند و بنگلادش به ایران حرف زده است؛ حرف‌هایی که تاحدی اصل مساله کاهش رشد جمعیت را به محاق برده است و به‌عنوان یک سوژه بامزه در رسانه‌ها دست‌به‌دست می‌شود.
ماجرا چیست؟
به عنوان نمونه او اخیرا گفته است: «جنگ جمعیتی برنامه‌ریزی شده است و جوانان نباید اجازه دهند برنامه پنتاگون در مورد جمهوری اسلامی اجرا شود.» وی گفت: «هیچ خانواده‌ای را نمی‌بینیم که صاحب فرزند شود اما وضعیت اقتصادی‌اش بدتر شود. چرا که خداوند به دلیل به دنیا آمدن فرزندان گشایش در خانواده‌ها ایجاد می‌کند و طبق وعده خداوند وسعت قلب و وسعت روزی نصیب خانواده‌هایی می‌شود که فرزند به دنیا آورند. در بحران معیشتی فعلی و وضعیت اقتصادی با صاحب فرزند شدن و تنظیم سیاست‌های اقتصادی می‌توانیم کاری کنیم که کشورمان در 5 سال آینده روی خوش ببیند و اگر از این فرصت طلایی (5-6 ساله) استفاده نکنیم طوری سیاه‌چاله جامعه را خواهد بلعید که طبق پیش‌بینی پنتاگون، ایران مجبور خواهد شد از هند، پاکستان، فیلیپین و بنگلادش جمعیت وارد کند.» وی مدعی شد: «سال 96 وقتی آقای روحانی در سازمان ملل حضور پیدا کرد از اینکه جمعیت ایران کاهش پیدا کرده ابراز نگرانی کرد اما طرف آمریکایی به رئیس‌جمهور اعلام کرد که نگران نباشید ما برای شما برنامه‌ریزی کرده‌ایم شما از فیلیپین و بنگلادش جمعیت وارد کنید. جنگ جمعیتی برنامه‌ریزی شده است و جوانان نباید اجازه دهند برنامه پنتاگون در مورد جمهوری اسلامی اجرا شود.»
هجمه جمعیتی به دولت
درباره ادعاهای نماینده قزوین چند موضوع قابل توجه است. نخست اینکه تخطئه دولت و رئیس‌جمهور برای کاهش جمعیت بازی تخریبی جدید مخالفان دولتمردان است. اگر به مرور حاشیه‌سازی‌های مخالفان دولت پرداخته شود، این نتیجه به دست می‌آید که اظهارات در راستای تداوم مشی تخریب و زیر سوال بردن سیاست‌های پاستورنشینان است. به عنوان نمونه 7 مهر رئیس‌جمهور بخشنامه بودجه سال 1400 را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد، بر این اساس ظاهرا قرار شده است: «لایحه بودجه سال آینده با تاکید بر سیاست‌های جمعیت و تامین کالاهای اساسی و توسعه مشارکت عمومی و خصوصی» تدوین شود! 8 مهرماه خبرگزاری تسنیم نوشت: «رئیس‌جمهور در آستانه ترک پاستور در حالی در ابلاغ بخشنامه بودجه سال 1400 بر لزوم توجه به «سیاست‌های جمعیتی» تاکید کرده‌ است که تا همین دیروز به‌خلاف تاکیدات مضاعف مقام معظم رهبری و کارشناسان حوزه جمعیت، افزایش جمعیت کشور را واویلا می‌خواند!». تسنیم به یک گزارش قانع نشد و یک‌روز بعد یعنی 9 مهرماه نوشت: «دولت روحانی» در کاهش فاکتورهای جمعیتی کشور هم رکورد زد!» به نظر می‌رسد کاهش زاد و ولد ارتباط مستقیم با وضعیت اقتصادی کشور دارد و خانواده‌ها از تامین هزینه فرزندان زیاد ابا دارند که دولت را نمی‌توان مقصر اصلی این وضعیت دانست از سوی دیگر باید به اظهارات شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در دولت قبل توجه داشت که گفته بود: «درس‌های آموخته شده در سالیان گذشته و در موضوعات مشابه به خوبی یادآور می‌شود که هر جا و هر زمان برخوردها سلبی و حذفی بوده نتیجه عکس حاصل شده است و آزموده را آزمودن خطاست.» وی افزوده بود: «این واقعیت که جمعیت جوان نیاز و لازمه پیشرفت، توسعه، استقلال و امنیت کشور است باید به یک باور عمومی تبدیل شود و راه آن هم بگیر و ببند و داغ و درفش نیست.»

منبع: آرمان ملی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر