کد خبر: 93118
A

فرمانده کل سپاه: در برابر کرونا آرایش جنگی داریم

فرمانده کل سپاه با تاکید بر این که آرایش امروز ما آرایش جنگی برای مقابله با کرونا است گفت: ظرفیت امروز سپاه در تمام کشور چه در نیروی زمینی، چه دریایی و چه در بیمارستان‌ها و بسیج هم محیا و هم در میدان است.

فرمانده کل سپاه: در برابر کرونا آرایش جنگی داریم

به گزارش دیده بان ایران، سرلشکر پاسدار حسین سلامی عصر سه شنبه در نشست وزیر و معاونان وزارت بهداشت افزود: میدان مبارزه با کرونا، آزمایش بسیار بزرگی بود که جامعه پزشکی و درمانی را با مفاهیم خیلی زنده و زیبا و درخشانی مثل شرافت، فداکاری، وفاداری، ایثار و از خود گذشتگی معنا بخشید و به تصویر کشید. تصور من این است که خیلی در ارتفاع بخشیدن شخصیت جامعه پزشکی موثر بود و همچنان این تاثیر برقرار است.

وی ادامه داد: یک حماسه خلق شده است و چیزی فراتر از یک کار حرفه است. تلاش‌های حرفه‌ای ارزشمند است ولی این تلاش‌های حرفه ای با معانی دیگری پیوند می خورد که از آن گذشت، ایثار، ترجیح دادن حیات دیگری برخود و فداکردن سلامت خود برای سلامت بخشیدن به جامعه معنا می شود بسیار زیبا است و یک فرهنگ خیلی درخشان و برجسته در جامعه ما در حال شکل گیری است.

فرمانده کل سپاه گفت: کسانی که در عرصه درمان کرونا نقش قوی ایفا کردند خیلی در آفرینش این بعد از فرهنگ جامعه که یک بعد افتخارآفرینی است و اصلا تراز شخصیت ملی ما را در سطح نظام بین الملل بسیار بالا برد و بهبود بخشید و افتخار آفرید بنابراین وظیفه خود می دانیم که در کنار وزارت بهداشت که پرچمدار بزرگ سلامت کشور هستند و این مسیر درخشان را باز کردند و به جامعه هم تعادل و هم آرامش و ثبات و امنیت روحی و روانی بخشیدند باشیم.

وی ضمن تشکر از وزیر بهداشت و معاونان آنها گفت: می دانیم که کارهای پزشکی چقدر خستگی دارد و البته فقط می دانیم و حس کردن آن متفاوت است و کاملا قابل مقایسه است با افتخارات بزرگی که در دوران پرافتخار دفاع مقدس خلق شده است و هیچ تفاوتی نمی کند. شاید این صحنه خیلی سخت تر از دفاع مقدس باشد که این آزمایش هم افتخار آمیز و سرافرازانه برای نظام و جامعه پزشکی ما بوده است.

سرلشکر سلامی افزود: این یک واقعیت است که جامعه پزشکی ما چگونه در مبارزه با کرونا تلاش کردند و ما صمیمانه از وزارت بهداشت و همه روسای دانشگاه های علوم پزشکی در سطح استانها و ستادهای استانی کرونا و خصوصا کادرهای درمانی که در خط مقدم این نبرد بزرگ و جهانی درگیر هستند.

وی یادآور شد: این مبارزه بسیار ارزنده است و مطمئن هستم ملت قدر این مساله را می داند اما آنچه مهم تر است این است که تلاش‌ها در لوح الهی محفوظ و ثبت است و ضامن سلامت و سعادت این عزیزان در این دنیا و سعادت اخروی و ابدی همه عزیزان خواهد بود. وظیفه خود می دانستم به نیابت از همه پاسداران و بسیجیانی که در کشور از انقلاب و نظام و امنیت کشور دفاع می کنند این تشکر و ارادت صمیمانه را به همه عزیزان کادر پزشکی و شهدای والای مقام این حوزه تقدیم کنم و درود می فرستیم بر آنها و آرزو داریم با شهدای کربلا محشور شوند.

سرلشکر سلامی یادآور شد: قطعا یاد آنها در حافظه مردم ثبت خواهد شد و نقش‌های ماندگار آنها همیشه جاودان خواهد بود و مثل یک سلسله ستارگان درخشان همیشه در سپهر افتخارات ایران خواهند درخشید و شایسته است که همه ارادت را نثار و تقدیم به روح پرفتوح آنها کنیم.

فرمانده کل سپاه گفت: پیرو فرمایشات گذشته و هم فرمایشات اخیر و جدید رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا باز هم اعلام کنیم که با همه ظرفیت‌هایی که چه در سطح بیمارستان‌های ثابت و سیار و چه در سطح بسیج جامعه پزشکی سپاه می تواند انجام دهد و دارد انجام می دهد که در اختیار داریم و همینطور در عرصه های مختلف دیگر کاملا محیا هستیم.

وی با تاکید بر این که آرایش امروز ما آرایش جنگی برای مقابله با کرونا است گفت: ظرفیت امروز سپاه در تمام کشور چه در نیروی زمینی، چه دریایی و چه در بیمارستان ها و بیمارستان بقیه الله و بسیج هم محیا و هم در میدان هستیم و هم آماده برای پذیرش نقش های جدیدتر هستیم.

منبع: عصرایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر