کد خبر: 93172
A

اف‌بی‌آی: درباره دلیل انفجار بندر بیروت به نتیجه قطعی نرسیدیم

پلیس فدرال آمریکا که یکی از طرف‌های مشارکت‌کننده در تحقیقات انفجار بندر بیروت است، اعلام کرد به نتیجه مشخصی درباره علت این انفجار نرسیده است.

اف‌بی‌آی: درباره دلیل انفجار بندر بیروت به نتیجه قطعی نرسیدیم

به گزارش دیده بان ایران؛ سخنگوی «اف بی آی» (پلیس فدرال آمریکا) به خبرگزاری «رویترز» گفته، به نتیجه قاطعی درباره اینکه علت انفجار بندر بیروت در چهارم آگوست چه بوده، نرسیده است.

بر اساس این گزارش، سخنگوی اف‌بی‌آی در ادامه تصریح کرد، باید از مقامات لبنان به عنوان تحقیق‌کننده اصلی این انفجار سوالات بیشتری پرسیده شود.

پیش‌تر دو منطقه وابسته به دولت آمریکا که در جریان گزارش‌های رسمی و تحلیلات مربوط به انفجار بیروت بودند، اعلام کردند که سازمان‌های آمریکایی تا حد زیادی قانع شده‌اند که این انفجار یک حادثه بوده است.

روز چهارم آگوست (۱۴ مرداد)، انفجاری مهیب منطقه بندرگاه بیروت را ویران کرد؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت. در پی این انفجار و بروز بحران سیاسی در لبنان «حسان دیاب» نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و هنوز دولت جدید تشکیل نشده است.

در ابتدای مهرماه، شورای عالی قضایی لبنان در گزارشی جزئیات اقدامات و تحقیقات صورت گفته در ارتباط با انفجار بندر بیروت را اعلام کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر