کد خبر: 93195
A
دیده بان ایران:

قالی باف تحت هیچ شرایطی ۱۴۰۰ را از دست نخواهد داد

روزنامه تبلیغاتی ارگان رئیس قوه مقننه می نویسد: انتخابات سال‌92 از این نظر که چگونه این اختلاف‌ها موجب ورود اصلاح‌طلبان به قدرت و تصاحب دولت می‌شود، کاملاً نقش تبیینی و توجیهی داشت.

قالی باف تحت هیچ شرایطی ۱۴۰۰ را از دست نخواهد داد

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه صبح نو،  رسانه جریان محمدباقر قالیباف که این روزها در استان سیستان و بلوچستان نظارت میدانی را پیش گرفته است درباره انتخابات سال آینده نوشت: در طول سال‌های گذشته و به‌خصوص پس از پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات سال‌84 درباره مفهوم «انقلابی» در جریان حزب‌اللهی مناقشه به‌وجود آمد. این مناقشه به صورت واضح خود را در انتخابات سال‌92 در سطح سیاسی هم نشان داد تا جایی که می‌توان از آن به‌عنوان یکی از دلایل روی کارآمدن ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالیون نام برد. این مناقشه و چالش به یکی از سرمایه‌های جریان اصلاحات برای تثبیت قدرت تبدیل شد. اختلاف نظر درباره شخص احمد‌ی نژاد، اختلاف در نحوه نگاه به موضوع عدالت، تفاوت نظر در مساله توسعه و پیشرفت، نگاه متفاوت به روابط بین‌الملل و سیاست خارجی و چالش بر سر مکانیسم‌های وحدت درون جریانی از مصادیق این اختلاف نظرها بود که متاسفانه پررنگ‌تر از مشترکات ، امکان گفت‌و‌گو و تفاهم را از جریان انقلابی سلب کرد.

این روزنامه تبلیغاتی ارگان رئیس قوه مقننه می نویسد: انتخابات سال‌92 از این نظر که چگونه این اختلاف‌ها موجب ورود اصلاح‌طلبان به قدرت و تصاحب دولت می‌شود، کاملاً نقش تبیینی و توجیهی داشت. هشدارهای مختلف که با بی‌تفاوتی برخی بازیگران حزبی و برخی از اعضای بدنه جریان مواجه می‌شد، این بار وجهی واقعی و عینی یافت و جریان انقلابی دریافت که چگونه این نوع نگاه مضیق به سیاست به شکست می‌انجامد. در عین حال چگونه جریان اصلاحات برای ورود به قدرت حاضر است فردی مثل عارف را کنار بزند و از حسن روحانی به‌عنوان شخصیت راست مدرن حمایت کند.
پس از این انتخابات، مباحث مختلفی در آسیب‌شناسی جریان حزب‌اللهی در سطح رأس و بدنه به‌وجود آمد و در نهایت از دل این مباحث ائتلاف سال‌94 در انتخابات مجلس زاده شد که گرچه تبدیل به پیروزی نشد اما بستر برد در‌98 که البته خود حاصل وحدت‌96 بود را ایجاد کرد.

با توجه به رویکرد 5 ماه گذشته و سفرهای استانی رئیس مجلس یازدهم که به با سروصدای بسیار در حال انجام است به نظر می رسد قالیباف فرصت پیش رو برای تکیه زدن به صندلی حسن روحانی را به راحتی از دست نخواهد داد.

روزنامه صبح نو در بخش دیگری با اشاره به سفر استانی قالیباف به سیستان و بلوچستان می نویسد: پیرمردی کشاورز که از مشکلات طرح آبرسانی گلایه داشت، به سمت قالیباف رفت تا سنگ صبوری بیابد. رییس مجلس نیز در واکنش به سخنان پیرمرد معترض زابلی درباره این پروژه گفت: حق با شماست پدر جان، اشکالاتی که می‌گویید به اجرای طرح آبرسانی وارد است. برای پیگیری همین گلایه‌ها اینجا هستیم. او قول داد که حقابه سیستان را از طریق افغانستان پیگیری کند. قالیباف گفت: با افغانستان روابط مرزی مختلف درزمینه تجارت، آب، امنیت و موارد گمرکی داریم و همه را باید پیگیری کنیم.

هر چند در این بین برخی اصولگرایان روی این موضوع پافشاری می کنند که قالیباف و رئیسی باید سر پُست خود بمانند و به دولت انقلابی بعدی کمک کنند اما در مقابل برخی دیگر از اصولگرابان بر این باورند که این دو نامزد انتخابات سال 96 در این شرایط حساس و وضعیت آشفته کشور می توانند نسخه شفابخشی را برای مردم کشور تجویز کنند.

اما در هر صورت 13 آبان پیش رو را می توان به نوعی روز موعد سیاسیون ایران برای آغاز برنامه ریزی انتخاباتی نامگذاری کرد. انتخاباتی که هر چه قدر هم پر طمطراق از آن یاد شود،  نمی تواند بخش زیادی از مردم را برای رفتن پای صندوق رای مجاب کند.

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر