کد خبر: 93233
A

مدیرعامل اسبق بانک سرمایه استرداد شد/ محمودرضا خاوری کجاست؟

«مدیرعامل اسبق بانک سرمایه در اسپانیا بازداشت شد» با انتشار این خبر در اذهان تداعی شد وقتی می‌توانیم مدیرعامل اسبق بانک سرمایه را بازداشت و به کشور منتقل کنیم ، چرا هنوز نتوانستیم محمود خاوری مدیرعامل فراری بانک ملی را دستگیر و به کشور منتقل و محاکمه کنیم.

مدیرعامل اسبق بانک سرمایه استرداد شد/ محمودرضا خاوری کجاست؟

به گزارش دیده بان ایران؛ سوال که مطرح است اینکه چرا تاکنون نتوانستیم «خاوری» را دستگیر کنیم.حال همین مدیرعامل اسبق بانک سرمایه بازداشت شده افکارعمومی انتظار دارند نسبت به خاوری هم به شکل عمل شود.

 

در راستای ماموریت ابلاغی رئیس قوه قضائیه و برای اولین بار یک مجرم بزرگ اقتصادی از اروپا به کشور بازگردانده شد. در پی تاکیدات و دستور رئیس قوه‌قضائیه مبنی بر بازگرداندن مجرمین و متهمین اقتصادی، علیرضا حیدرآبادی‌پور مدیرعامل اسبق بانک سرمایه که درحین تحقیقات مقدماتی از کشور خارج شده بود با تلاش پلیس اینترپل جمهوری اسلامی توسط پلیس اسپانیا دستگیر و به کشور مسترد شد.

 

این اولین بار است که یک مجرم اقتصادی از اروپا به کشور بازگردانده می‌شود. حیدرآبادی‌پور دو پرونده مهم فساد اقتصادی دارد. وی به اخلال در نظام اقتصادی از طریق خیانت در امانت و تحصیل مال نامشروع متهم بوده و در جریان محاکمه برخی از مدیران بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور به طور غیابی به ۱۲ سال حبس محکوم شده است.

 

نامبرده براساس وضعیت قرمز اعلام شده از سوی بازپرس پرونده و با هماهنگی پلیس اینترپل ایران شناسایی و دستگیر و طی انجام تشریفات قانونی به کشور بازگردانده شده است.

 

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، اهتمام دستگاه قضائی و سایر دستگاه‌های ذیربط برای بازگرداندن حیدرآبادی‌پور، این زنگ خطر را برای دیگر غارتگران بیت‌المال که به خارج متواری شده و نزد کشورهای غربی پناه گرفته‌اند به صدا درمی‌آورد که دوران خوش‌نشینی‌های اینچنینی آن هم با بهره از پول‌های غارت شده مردم به پایان رسیده و تمامی این افراد دیر یا زود به کشور مسترد و به عدالت سپرده خواهند شد.

 

منبع: روزنامه آرمان ملی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر