کد خبر: 93277
A

جلال جلالی‌زاده، عضو حزب اتحاد ملت:ائتلاف با غیر اصلاح‌طلب تیر خلاص به اصلاح‌طلبی است

عضو حزب اتحاد ملت گفت: اگر اصلاح‌طلبان با یک نامزد غیراصلاح‌طلب ائتلاف کنند آخرین تیر را به خود زده‌اند. دیگر مشخص شده که کاندیدای نیابتی و ائتلافی بعد از آنکه انتخاب شد اصلاح‌طلبان را فراموش می‌کند و نتیجه این است که اصلاح‌طلبان مورد انتقاد و اعتراض مردم قرا بگیرند و کاری هم از آنان ساخته نباشد.

جلال جلالی‌زاده، عضو حزب اتحاد ملت:ائتلاف با غیر اصلاح‌طلب تیر خلاص به اصلاح‌طلبی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جلال جلالی‌زاده، عضو حزب اتحاد ملت از جدی‌بودن و نبودن یا شانس پیروزی هر کدام از این افراد پرسیدیم.

وی درباره کاندیداتوری محمدرضا عارف گفت: «گمانه‌هایی وجود دارد که او می‌خواهد کاندیدا شود، اما فکر نمی‌کنم اصلاح طلبان روی او اجماع کنند. به نظر من حتی اگر کاندیدا شود هم امکان رای‌آوری ندارد».

جلالی‌زاده در واکنش به گمانه‌هایی که اخیرا درباره معرفی محسن هاشمی از سوی کارگزارن مطرح شده، نیز گفت: «محسن هاشمی هم به نظر من کسی نیست که اصلاح‌طلبان روی او اجماع کنند یا امکان رای‌آوی داشته باشد».

این نماینده پیشین مجلس، اما اسحاق جهانگیری را یکی از گزینه‌های مناسب برای نمایندگی جریان اصلاحات در انتخابات آتی دانست و گفت: «جهانگیری مهره مناسبی است. او با توجه به سوابق اجرایی و همچنین اصلاح طلب بودن مورد استقبال اصلاح طلبان قرار می‌گیرد. امتیاز دیگر او نیز احتمال تایید صلاحیت است و بر این اساس می‌تواند کاندیدای مناسبی باشد».

وی در پاسخ به اینکه آیا حضور او در دولت روحانی از شانس رای‌آوری وی نکاسته است؟ گفت: «او بنا به مصلحت هنوز در دولت مانده است و خیلی با روحانی زاویه و اختلاف نظر دارد. فکر می‌کنم که مردم این‌ها را می‌دانند و او گزینه مناسبی است».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره جدی بودن کاندیداتوری سورنا ستاری نیز گفت: «فکر نمی‌کنم افرادی که ناشناخته هستند امکان رای‌آوری داشته باشند».

جلالی‌زاده احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از محمد جواد ظریف را هم ناچیز دانست و گفت: «آقای ظریف در حوزه عملکرد خود موفق نبوده است و در چند جلسه اخیر در مجلس نیز نشان داد فرد توانمندی نیست. او چندین سال است وزیر امور خارجه است و هنوز نتوانسته چهار تا سفیر را تغییر دهد و سفرای او اکثرا همان سفرای دوره احمدی‌نژاد هستند. به نظر من او با استقبال مردم مواجه نمی‌شود».

وی افزود: «همچنین فکر نمی‌کنم که اصلاح طلب‌ها از او حمایت کنند. به هر حال او اصلاح طلب نیست و اگر بنا باشد که اصلاح طلبان از یک گزینه غیر اصلاح طلب حمایت کنند همان بلایی دولت روحانی دوباره بر سرشان خواهد آمد.»

این عضو حزب اتحاد ملت درباره حرف و حدیث‌ها پیرامون احتمال کاندیداتوری محمدرضا خاتمی نیز گفت: «اگر محمدرضا خاتمی تایید صلاحیت شود که دیگر نور علی نور است. او توانمند، مدیر و خوش‌فکر است. ضمن اینکه مورد استقبال مردم هم قرار خواهد گرفت».

 

وی همچنین با ایده ائتلاف با لاریجانی مخالفت کرد و گفت: «اگر اصلاح‌طلبان با یک نامزد غیراصلاح‌طلب ائتلاف کنند آخرین تیر را به خود زده‌اند. دیگر مشخص شده که کاندیدای نیابتی و ائتلافی بعد از آنکه انتخاب شد اصلاح طلبان را فراموش می‌کند و نتیجه این است که اصلاح طلبان مورد انتقاد و اعتراض مردم قرا بگیرند و کاری هم از آنان ساخته نباشد».

 

منبع: نامه‌نیوز

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر