کد خبر: 93561
A

نماینده تهران: اگر استیضاح روحانی انجام شود روحانی از مجلس رای نخواهد آورد

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی که دشمنان کشور و ملت را تحت فشار قرار داده و تحریم های سنگین برای کشور مشکل ساز شده است، استیضاح رئیس جمهور نتیجه ای جز مشکل تراشی در درون نخواهد داشت.

نماینده تهران: اگر استیضاح روحانی انجام شود روحانی از مجلس رای نخواهد آورد

به گزارش دیده بان ایران، سید رضا تقوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از زمان آغاز به کار مجلس مسئله استیضاح رئیس جمهور از سوی برخی نمایندگان مطرح شد حتی درخواست این استیضاح نوشته و  امضاهایی هم از نمایندگان جمع شد و در اختیار هیئت رئیسه قرار گرفت.

تقوی با بیان اینکه مجلس در مجموع تمایلی به استیضاح ندارد گفت: مجموعه ای از بیرون به مجلس فشار می آورند، مردم هم تحت فشار سنگین اقتصادی هستند از این رو به دنبال بن بست شکنی از نمایندگان درخواست می کنند که اقدامی انجام داده و رئیس جمهور را استیضاح کنند.

وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد برخی نمایندگان در پی فشارهای بیرون مجلس مسئله استیضاح رئیس جمهور را مطالبه می کنند گفت: تردیدی نیست با توجه به شرایط کشور و نظر نمایندگان، اگر استیضاح مطرح شود رئیس جمهور از مجلس رای نخواهد آورد. 

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه در صورت استیضاح رئیس جمهور باید مقدمات انتخابات زودهنگار در کشور مهیا شود عنوان کرد: در شرایط کنونی که دشمنان کشور و ملت را تحت فشار قرار داده و تحریم های سنگین برای کشور مشکل ساز شده است، استیضاح رئیس جمهور نتیجه ای جز مشکل تراشی در درون نخواهد داشت.

تقوی با بیان اینکه اگر استیضاح مشکل کشور را حل کند مجلس حق دارد از این ابزار قانونی خود استفاده کند ادامه داد: باید ملاحظات را در نظر گرفت زیرا دشمن به دنبال برهم زدن آرامش درون کشور و آشوب آفرینی است بنابراین باید استیضاح را هم از بعد خارجی و هم از بعد داخلی مورد بررسی قرار داد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه دولت باید تلاش بیشتری برای حل مشکلات طبقات آسیب پذیر انجام دهد تصریح کرد: کشور ما در جنگ است و جنگ با کسی تعارف ندارد امروز نه تنها آمریکا و غرب بلکه برخی کشورهای منطقه هم با ما سر جنگ دارند و نمی خواهند ایران روی پای خودش بایستد.

وی با بیان اینکه با خون شهدا و ایستادگی مردم در برابر دشمن مقاومت کردیم تاکید کرد: نباید با اقداماتی عجولانه و غیرکارشناسی بی ثباتی در کشور را دامن بزنیم زیرا دشمن شاد خواهد شد.

تقوی خاطرنشان کرد: در کمتر از یک سال از عمر دولت باید تحرکاتی انجام شود برای برون رفت از مشکلات تا بار سنگین مشکلات از دوش مردم برداشته شود و نمی توان این مقدار از وقت را صرف مسائل حاشیه ای مثل استیضاح  کرد.

منبع: راه دانا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر