کد خبر: 93713
A

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: طرح حذف کنکور در حال تدوین است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از تلاش کمیسیون متبوعش برای برگزاری کنکور نظام قدیم برای یک‌بار دیگر خبر داد و گفت: طرح حذف کنکور در دست تدوین است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: طرح حذف کنکور در حال تدوین است

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد حسین فلاحی با اشاره به تلاش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در راستای تمدید کنکور نظام قدیم برای یک‌بار دیگر، گفت: هرچند برگزاری کنکور نظام قدیم هزینه‌هایی برای وزارت علوم و سازمان سنجش دارد اما مجلس در راستای تحقق مطالبات داوطلبان در تلاش برای برگزاری آن است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمامی تدریس‌ها در مدارس از سوی آموزش و پرورش در حال حاضر با نظام جدید در حال انجام است، افزود: منابع موجود از نظام جدید بوده و به‌تبع سؤالات کنکور نیز از همین منابع طرح می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری کنکور نظام جدید و نظام قدیم به اذعان مسئولان مربوطه مشکلاتی را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: در حال حاضر وزارت علوم مخالف برگزاری کنکور به روش نظام قدیم بوده و معتقد است کسانی که خواهان برگزاری کنکور به این روش هستند تعداد کمی بوده و بیشتر آن‌ها کارشناسی داشته و برای بار دوم قصد شرکت در کنکور را دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سازمان سنجش در حال مقاومت برای برگزاری کنکور به روش نظام قدیم است، گفت: گروه آموزش و تحقیقات مجلس در تلاش برای تمدید این روش برای یک‌بار دیگر بوده و در این راستا نشست‌هایی را نیز با مسئولان مربوطه برگزار خواهد کرد.

فلاحی با تأکید بر اینکه بررسی اصل کنکور نیز یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار دارد، افزود: با توجه به اینکه برگزاری کنکور هزینه‌های زیادی دربرداشته، اضطراب و استرس بسیاری را برای داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها رقم زده و همچنین به درآمدزایی مؤسساتی منجر شده که در تلاش برای حذف آن هستیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حال حاضر کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حال بررسی کم و کیف حذف کنکور هستند و به‌طور حتم به‌زودی طرحی دراین‌باره طراحی خواهد شد.

منبع: انا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر