کد خبر: 93715
A

حاجی دلیگانی: از سوت‌زن ها باید حمایت‌های جانی و قضایی شود

عضو هیئت رئیسه مجلس، از اصلاح طرح حمایت از افشاگران فساد در مجلس خبر داد و گفت: حمایت‌های جانی و قضایی از سوت‌زنی لازم است.

حاجی دلیگانی: از سوت‌زن ها باید حمایت‌های جانی و قضایی شود

به گزارش دیده بان ایران؛ حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص تصویب یک فوریت طرح «حمایت مالی از افشاگران فساد»، گفت: برای تصویب این طرح نمایندگان تلاش‌های بسیاری داشته‌اند و خوشبختانه با تصویب آن اقدام جدی برای مقابله با فساد برداشته شده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقطه ضعف طرح حمایت مالی از افشاگران فساد این است که سوت‌زنی به حمایت جانی و قضایی از فرد مطلع منجر نمی‌شود، افزود: در این طرح حق‌الزحمه افشاگری فرد به لحاظ مالی پرداخت می‌شود اما سایر جنبه‌های امنیتی و قضایی وی مغفول می‌‌ماند.

وی با تاکید بر اینکه نیاز است برای جامعیت هر چه بیشتر طرح مذکور به نقاط ضعف آن توجه شود، تصریح کرد: افراد باید پس از سوت‌زنی درست و با نیت صحیح تحت حمایت‌های لازم قرار بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در نظر گرفتن حمایت‌های مالی، قضایی و جانی از سوت‌زن‌هامی‌تواند باعث جرات پیدا کردن افراد نسبت به مخابره اخبار فساد شود، گفت: مردم باید مطمئن باشند که گزارش‌‌های ارسالی آن‌ها در خصوص فساد بدون وقفه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت تا به این ترتیب انگیزه سوت‌‌زنی در کشور بیشتر شود.

حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه سوت‌زن‌‌ها باید مطمئن شوند در جریان رسیدگی به فساد خود آن‌ها درگیر پرونده به خاطر اطلاع‌رسانی نخواهند شد، افزود: مجلس در تلاش برای رفع نواقص طرح مذکور در جهت افزایش کارایی آن در مسیر مقابله با فساد است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید در متن قانون در حوزه سوت‌زنی حمایت‌های لازم لحاظ شود تا افراد مشتاق به اطلاع‌رسانی در حوزه مفاسد باشند.

منبع: آنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر