کد خبر: 93741
A

واردات برنج آزاد شد

براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار،‌ واردات برنج که از اول شهریور ماه به دلیل آغاز فصل برداشت ممنوع شده بود، از امروز (اول آبان ماه) از سوی گمرک بلامانع اعلام شده است.

واردات برنج آزاد شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هر ساله ستاد تنظیم بازار در مصوبه ای در زمان برداشت محصول برنج در کشور، واردات این کالای اساسی را ممنوع اعلام می کند، امسال نیز هم زمان با آغاز شهریور ماه به گمرکات کشور ابلاغ شد که ورود این محصول ممنوع است. البته واردکنندگان تا پایان مرداد ماه مهلت داشتند اقدام به ترخیص کالای خود کنند؛ در غیر این صورت تا پایان آذر ماه مجوزی برای خروج این کالا از گمرک صادر نخواهد شد.

در پی ابلاغ جدید گمرک کشور، ستاد تنظیم بازار مصوب کرد؛ ممنوعیت واردات برنج از امروز اول آبان ماه و یک ماه زودتر از زمان تعیین شده برداشته شود تا برنج های دپو شده مجوز ترخیص دریافت کنند.

در همین راستا، «مهرداد جمالی ارونقی» معاون فنی و امور گمرکی گفت: بیش از ۲۰۰ هزار تن برنج در گمرکات کشور دپو شده است که با مشکل تامین ارز مواجه بودند، اما در حال حاضر در صف تخصیص ارز قرار گرفته اند و امید است در روزهای آینده با صدور کد رهگیری بانک نسبت به ترخیص این اقلام از گمرکات اقدام شود.

پیش از شهریور ماه «محمدرضا کلامی» اعلام کرده بود، ارز مورد نیاز ۸۰ هزار تن برنج از سوی بانک مرکزی تامین و این محصول ترخیص شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر