کد خبر: 93779
A

پرده برداری نیویورک تایمز از تجاوز آیدین آغداشلو به ۱۳ زن !

پس از اظهارات چندین زن در مورد "آزارهای جنسی آیدین آغداشلو" در فضای مجازی حالا روزنامه نیویورک تایمز سراغ این زنان رفته و با آنها مصاحبه کرده است. بسیاری از این زنان آیدین آغداشلو را "هاروی واینستین ایران" نامیده‌اند.

پرده برداری نیویورک تایمز از تجاوز آیدین آغداشلو به ۱۳ زن !
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سیزده زن در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز آیدین آغداشلو را به سوء رفتار جنسی در طول بیش از ۳۰ سال متهم کردند. اکثراً از شاگردان قدیمی و برخی از روزنامه‌نگاران فعال در حوزه‌ی فرهنگ و هنر هستند.
یکی از شاگردان قدیمی آغداشلو مدعی شده این هنرمند در دفتر کارش به او با خشونت تجاوز کرده است او میترسیده افشاگری و شکایت کند چون آغداشلو نفوذ بسیار زیادی دارد.
 

همچنین ۴۵ نفر از جمله شاگردان سابق آغداشلو به نیویورک تایمز گفته‌اند که از رفتارهای او نسبت به زنان باخبر بوده‌اند.

این روزنامه آیدین آغداشلو را هنرمندی نزدیک به مقامات جمهوری اسلامی دانسته و نوشته است: «آقای آغداشلو به عنوان مشاور، مدرس، نویسنده و کارشناس آثار هنری با آستان قدس رضوی، همکاری داشته است.»

 
آیدین آغداشلو درخواست مصاحبه را رد کرد و با قاطعیت هر گونه عمل خلاف را انکار نمود. به گفته وکیل ایشان، وی حتی از یکی از مدعیان به اتهام افترا شکایت کرده است. آقای آغداشلو در بیانیه‌ای کتبی برای روزنامه نیویورک تایمز خود را هنرمندی مستقل توصیف کرد که سابقه‌ی کاری‌اش کاملاً مبتنی بر دستاورد‌های خلاقانه اش بوده است.
 
آیدین آغداشلو در نامه به نیویورک تایمز نوشت: «اتهامات تعرض جنسی مطرح شده علیه من پر از اشتباهات فاحش، اظهارات نادرست و ساختگی است. صراحتاً می‌گویم که من همیشه سعی کرده‌ام با مردم با احترام و شرافت رفتار کنم و به کسی تعرض نکرده، به کسی آزار نرسانده‌ام و از کسی سوء‌استفاده نکرده‌ام.»

 

او در ادامه نوشت: «من انسان بی‌عیبی نیستم» و اگر رفتارم باعث آزار و یا رنجش کسی شده، «عمیقاً عذر‌خواهی می‌کنم.»

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • Romel

    تیترهاتون به متن نمیخوره،مصاحبه با ۱۳زن کجاست؟

ارسال نظر