کد خبر: 93868
A

وزیر اسرائیل: قطر و عربستان سعودی می‌توانند به جنگنده «اف-35» دست یابند

وزیر انرژی اسرائیل یکشنبه بعد از ظهر درباره خرید احتمالی جنگنده «اف-۳۵» ازسوی قطر و عربستان واکنش نشان داد. «یووال اشتانیتس» در این زمینه گفت، اگر قطر و عربستان سعودی جنگنده اف-۳۵ می‌خواهند و مایل به پرداخت هزینه آن هستند، در نهایت آن را به دست خواهند آورد.

وزیر اسرائیل: قطر و عربستان سعودی می‌توانند به جنگنده «اف-35» دست یابند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزیر انرژی اسرائیل یکشنبه بعد از ظهر درباره خرید احتمالی جنگنده «اف-۳۵» ازسوی قطر و رژیم آل سعود واکنش نشان داد.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارانوت»، «یووال اشتانیتس» در این زمینه گفت، اگر قطر و عربستان سعودی جنگنده اف-35 می‌خواهند و مایل به پرداخت هزینه آن‌ هستند، در نهایت آن را به دست خواهند آورد.

وی در ادامه اظهار داشت که آمریکا در گذشته با فروش جنگنده‌های «اف-۱۵» و «اف-۱۶» به آن‌ها موافقت کرد که در زمان خود پیشرفته‌ترین جنگنده‌ها بودند.

اشتانیتس افزود: «این مسئله باید ما را نگران کند، اسرائیل همواره می‌گوید که نگران است و برخی مواقع به طور ناچیزی جبران می‌شود. در نهایت این منافع آمریکاست که باید تامین شود.»

«الی کوهن» وزیر اطلاعات اسرائیل اخیرا در واکنش به درخواست رسمی از سوی قطر برای خریداری جنگنده‌های «اف-۳۵» از آمریکا، گفت تل آویو با هرگونه فروش این جنگنده‌ها به قطر مخالفت خواهد کرد. آمریکا پیش از این با امارات متحده عربی توافق کرده بود فروش جنگنده اف-۳۵ به این کشور را مورد بررسی قرار دهد. توافق در این خصوص، یکی از مزایای وعده‌ داده‌ شده به امارات در ازای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر