کد خبر: 93983
A

گزینه ترامپ برای دیوان عالی آمریکا سوگند یاد کرد

تائید صلاحیت ایمی کنی برت در مجلس سنا در حالی که تنها یک هفته به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است برای دونالد ترامپ یک پیروزی محسوب می شود. او سومین قاضی محافظه کاری است که رئیس جمهوری آمریکا در چهار سال گذشته به عنوان عضو دیوان عالی منصوب کرده است. تائید صلاحیت ایمی کنی برت در مجلس سنا می تواند به بسیج رای دهندگان محافظه کار برای حمایت از دونالد ترامپ در رای گیری روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) کمک کند.

گزینه ترامپ برای دیوان عالی آمریکا سوگند یاد کرد
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مجلس سنای آمریکا روز دوشنبه صلاحیت ایمی کنی برت، گزینه پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور برای عضویت در دیوان عالی را تائید کرد.
 

تائید صلاحیت ایمی کنی برت در مجلس سنا در حالی که تنها یک هفته به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است برای دونالد ترامپ یک پیروزی محسوب می شود. او سومین قاضی محافظه کاری است که رئیس جمهوری آمریکا در چهار سال گذشته به عنوان عضو دیوان عالی منصوب کرده است.

 

به این ترتیب هم اکنون از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا یک سوم آنها منتخب دونالد ترامپ هستند. تائید صلاحیت ایمی کنی برت در مجلس سنا می تواند به بسیج رای دهندگان محافظه کار برای حمایت از دونالد ترامپ در رای گیری روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) کمک کند

 

اعضای مجلس سنای ایالات متحده با ۵۲ رای موافق در برابر ۴۸ رای مخالف به عضویت ایمی کنی برت در دیوان عالی ایالات متحده رای دادند. تنها یکی از سناتورهای جمهوریخواه به همراه همکاران دموکرات خود به عضویت ایمی کنی برت در دیوان عالی رای منفی داد.
ایمی کنی برت، ۴۸ ساله جانشین روث بیدر گینزبرگ، قاضی مدافع حقوق زنان می شود که ماه گذشته بر اثر بیماری سرطان درگذشت. به این ترتیب دیوان عالی آمریکا از این پس شش عضو محافظه کار و سه عضو لیبرال خواهد داشت.
دونالد ترامپ شامگاه دوشنبه پس از تائید صلاحیت ایمی کنی برت در مجلس سنا در مراسم تحلیف او در کاخ سفید شرکت کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر