کد خبر: 94014
A
دیده بان ایران بررسی کزد؛

سقوط بورس برآیند برگزاری جلسات غیرعلنی مجلس و قالیباف است

۲۳ شهریور ماه گذشته بود که در جریان برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس، محمدباقر قالیباف عنوان کرد که به زودی شاهد تحول در حوزه بورس خواهیم بود. از آن زمان تا کنون بورس به کانال ۱ میلیون ۳۰۰ هزار واحد بازگشته و احتمال می رود بورس در روز های آینده به کانال ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار هم سقوط کند...

سقوط بورس برآیند برگزاری جلسات غیرعلنی مجلس و قالیباف است

به گزارش دیده بان ایران؛ 23 شهریور ماه گذشته بود که در جریان برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس، محمدباقر قالیباف عنوان کرد که به زودی شاهد تحول در حوزه بورس خواهیم بود.

قالیباف خاطرنشان کرد: مردم مطمئن باشند که مجلس شورای اسلامی مصمم است که حمایت و تقویت لازم و تثبیت را در بازار سرمایه و بورس انجام دهد و تلاش کند تا هدایت نقدینگی در بازار بورس به سمت مسائل تولیدی برود و ما بتوانیم پروژه‌های صنعتی و تجاری را تکمیل کرده و تولید در کارخانجات و دیگر بخش‌ها بهتر شده و هدایت را به صورت جدی و اساسی داشته باشیم.

اما با این وجود و با گذشته بیش از 40 روز از این اظهارات بازار بورس نه تنها رنگ سبز را به خودش ندید بلکه در معاملات امروز بازار سهام با افت ۳۴هزار و ۸۴۷واحدی روبرو شد‌. 

این در حالی است که قالیباف یک بار دیگر در 30 مهرماه، بازهم در یک جلسه غیرعلنی، پس از سقوط هزارتومانی در بازار ارز اعلام کرد که مطمئن هستیم که در تثبیت بازار بورس و کاهش قیمت ارز تداوم ایجاد خواهد شد. 

انتظاری که تا امروز نه تنها برآورده نشد بلکه تنها به شعارهای بی ارزشی تبدیل شده است که تنها برای مردم هزینه درپی دارد.

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس روز (یکشنبه ۵ آبان ماه) در صحن علنی مجلس  در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره وضعیت بازار سهام وگفته بود که: برخی از شرکت های حاضر در بورس ورشکسته بوده و حتی وجود خارجی ندارند و این عامل موجب شد نقدینگی مردم به سمت شرکت های غیرفعال سوق پیدا کند.

وی با بیان این جمله که مردم دنیا به دلیل ریسک کم بازار بورس و نقدشوندگی سریع به فعالیت در این عرصه می پردازند، عدم آمادگی زیرساخت های در حوزه بورس را یکی از علت‌های آشفتگی در این بازار عنوان کرد.

محمودزاده افزود: آموزش و فرهنگ سازی یکی از مقوله های زیرساختی برای فعالیت در بازار بورس به شمار می رود که مجموعه های ذیربط باید قبل از تبلیغات گسترده و جذب سرمایه های مردم نسبت به تحقق آن اهتمام ورزند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: وزارت اقتصاد باید پاسخ دهد چرا قبل از فراهم کردن زیرساخت ها نقدینگی مردم را به سمت بازار بورس سوق داده است از این رو قبل از اصلاح ساختار این بازار باید با مسببان این وضعیت برخورد شود.

بازار بورس ایران در حالی روزهای بحرانی قرمزش را سپری می کند که برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که دولت بهترین استفاده را از روزهای طلایی بورس کرد و حالا این مردم هستند که باید تاوان قرمزی جدول بورس باشند.

مردمی که با فروش داروندار خود راهی بورس ایران شده اند و حالا با از دست دادن سرمایه خود هر روز دست به تجمع می زنند و از مسئولان مطالبه گری می کنند اما به راستی چه کسی باید جوابگوی این مردم باشد؟

 

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر