کد خبر: 94043
A

وزیر صمت از کنترل قیمت‌ها با همراهی بسیج خبر داد

علیرضا رزم حسینی از آغاز طرحی برای تشدید بازرسی‌ها و کنترل قیمت و موجودی انبارها از روز شنبه هفته آتی با همراهی بسیج و سازمان تعزیرات خبر داد.

وزیر صمت از کنترل قیمت‌ها با همراهی بسیج خبر داد

به گزارش دیده بان ایران؛ علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز (سه‌شنبه 6 آبان) بعد از حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: من بنا به دعوت کمیسیون مجلس، در این کمیسیون  حاضر شدم و گزارشی را از وضعیت موجودی کالاهای اساسی و همچنین کالاهایی که در سطح جامعه استفاده می‌کنندبه اعضای کمیسیون ارائه کردم ضمن اینکه درباره وضعیت قیمت‌ها و نظارت بر کالاها هم مطالبی را به استحضار نمایندگان رساندم.

وی افزود: از شنبه تشدید نظارت و کنترل بر بازار از سوی وزارت صمت به صورت هوشمند انجام خواهند شد و نیروهای بازرس به همراه بسیجیان عزیز به تجهیزاتی که نیازمند کنترل بیشتر بر بازار هستند تجهیز شدند. 

وی تصریح کرد: قرار است از روز شنبه با همکاری تعزیرات برای بازرسی بیشتر اقدامات خود را تشدید کنیم. 

وی گفت: قرار است از مراکز اصلی و انبارها و بنکدارهایی که طبق قانون کالا را نگهداری می‌کنند بازدید کرده و از گرانفروشی و تخلفی را مشاهده کنیم طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد. 

رزم‌حسینی گفت: با کمیسیون اقتصادی مجلس صحبت کرده‌ایم و گزارشی در این باره به نمایندگان مجلس ارائه کردیم. 

وی درباره کالاهای اساسی هم گفت: الحمدلله واردات کالاهای اساسی به خوبی صورت گرفته و بانک مرکزی هم همکاری خوبی با وزارت صمت شروع کرده است که ان‌شاءالله در نیمه دوم سال جاری نسبت به افزاش واردات مورد نیاز مردم اقدام خواهد شد ضمن اینکه براساس مصوبه کمیسیون جهش تولید به ریاست معاونت اول رئیس‌جمهور 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌کننده‌های داخلی درنظر گرفته‌ایم تا از آن به عنوان سرمایه در گردش استفاده کنند. 

وی گفت: تلاش ما برای کاهش قیمت‌ها است هر چند ما می‌دانیم برخی از این افزایش قیمت‌ها به دلیل افزایش نرخ ارز است ولی سعی خواهیم کرد ثبات قیمتی را در بازار اجرایی کنیم. 

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر