کد خبر: 94123
A

حمیدرضا ترقی: برخی نمایندگان مجلس به هشدار رهبری احتیاج داشتند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: برخی از نمایندگان مجلس باید بدانند که برخوردهای حذفی، تند و اهانت‌آمیز درست نیست و باید از آن پرهیز کنند؛ به ویژه در شرایط کنونی که تحریم‌ها و بحران کرونا مشکلات کشور را دوچندان کرده و مردم نگران وضعیت خود هستند، نباید سطح تنش‌های سیاسی در کشور بالا باشد.

حمیدرضا ترقی: برخی نمایندگان مجلس به هشدار رهبری احتیاج داشتند

به گزارش دیده بان ایران؛ از زمان شروع به کار مجلس یازدهم تاکنون، رهبر معظم انقلاب دوبار به طور مستقیم خطاب به نمایندگان تندرو تذکر دادند. نخستین‌بار بار بعد از برخورد ناشایست و اهانت برخی از نمایندگان به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بود که ایشان تصریح کردند که باید از جوزدگی پرهیز شود و همچنین به هم‌افزایی قوا و تعامل با دولت در آخرین‌ماه‌های سخت کاری‌اش تأکید کردند.

بی‌توجهی این نمایندگان تندرو به توصیه و تاکیدات رهبری و تکرار بی‌اخلاقی‌های سیاسی با ادبیات تند آن هم خطاب به رئیس جمهوری سبب شد تا رهبری بار دیگر چهارشنبه هفته گذشته(سی‌ام مهرماه)، انتقاد را غیر از هتک حرمت دانستند و فرمودند: «هتک حرمت در میان مردم حرام است و نسبت به مسئولان بیشتر، بخصوص در میان مسئولان بالای کشور. ممکن است انتقاد درستی داشته باشید، انتقاد کنید اشکالی ندارد اما انتقاد با اهانت و هتک حرمت متفاوت است». درباره توهین و هتاکی به رئیس‌جمهوری نیز فرمودند: «این کار غلط بود و این موضوع را بطور صریح اعلام می‌کنم».

مشی رهبری، تعامل قوا

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی دراین‌باره می‌گوید: نمایندگان مجلس یازدهم دو رویکرد دارند؛ یک دسته از آنان معتقدند همه مشکلات کشور به دلیل دولت روحانی است و تا تغییر نکند مشکلات حل نمی‌شود. دسته دوم معتقد است اگرچه دولت نقاط ضعفی دارد اما با توجه به شرایط کنونی کشور، بحران‌های کرونا، تحریم‌ها و ... باید قوای حاکم برکشور با تعامل و هم‌افزایی با یکدیگر و ارائه راهکار، ضعف‌ها را جبران کنند.

ترقی ادامه می‌دهد: همچنان که رهبری نیز با همین نوع رویکرد، در موقع بحران کرونا همه مجموعه‌های زیرمجموعه خود اعم از سپاه و ... را در خدمت کنترل کرونا قرار داد.

او همچنین معتقد است، با این نوع رویکرد یعنی هم‌افزایی و تعامل قوا که مورد تأکید و توصیه رهبری نیز هست، مردم آسیب کمتری می‌بینند و مشکلات زودتر حل می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد مجلسی‌ها و نخبگان سیاسی باید این خط‌مشی را سرمشق خود قرار دهند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه می‌افزاید: برخی از نمایندگان مجلس باید بدانند که برخوردهای حذفی، تند و اهانت‌آمیز درست نیست و باید از آن پرهیز کنند؛ به ویژه در شرایط کنونی که تحریم‌ها و بحران کرونا مشکلات کشور را دوچندان کرده و مردم نگران وضعیت خود هستند، نباید سطح تنش‌های سیاسی در کشور بالا باشد.

انتقاد بر مدار اخلاق و انصاف باشد
این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود تاکید رهبری در نخستین روزهای شروع به کار مجلس یازدهم به تعامل با دولت بازهم برخی از نمایندگان مجلس بحث استیضاح و توهین به دولتی‌ها را مطرح می‌کنند، توضیح می‌دهد: برخی از نمایندگان مجلس به دلیل انتقادها و فشار مردم و همچنین فشار برخی جریان‌های سیاسی به برخی نمایندگان حاضر در مجلس، می‌خواهند دولت را مقصر جلوه دهند.

او همچنین تاکید دارد، مشی اسلامی مبتنی بر نقد سازنده است، یعنی نقدی که براساس انصاف، اخلاق و ارائه راه‌حل و پیشنهاد باشد. در آموزه‌های اسلامی آمده که باید هم نقاط ضعف بیان شود و هم نقاط قوت؛ نقدها هم باید برمدار انصاف و از طریق مجاری قانونی با راه‌حل بیان شود.

ترقی می‌افزاید: خط‌مشی اساسی رهبری نیز هم‌افزایی و تعامل قوا به جای تخریب و اهانت است. به نظر می‌رسد نمایندگان همسو با بیان انتقاد، باید به دنبال تصویب قوانینی باشند که بتوانند به حل مشکلات کشور کمک کنند. البته مجلس بخش منطقی و معتدل هم دارد که برمدار مشی اسلامی حرکت می‌کنند و بخش تندرو نیز باید به همین شیوه عمل کنند. امیدواریم دیگر شاهد چنین رفتارهای سیاسی از این نمایندگان نباشیم.

منبع: ایرناپلاس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر