کد خبر: 94136
A

انتقاد روزنامه قالی باف از شورای شهر تهران/ اعضای شورا بازی اسم و فامیل می کنند!

روزنامه صبح نو نوشت: اعضای لیست امید هر چند وقت یک بار نام خیابان و کوچه‌‌ای را تغییر می‌‌دهند. این موضوع حتی دستمایه طنز در فضای مجازی هم شده است. درست در زمانی که پایتخت‌نشین‌ها با معضلاتی چون آلودگی هوا یا کمبود وسایل حمل‌ونقل عمومی، آشفتگی وضعیت کودکان کار، کارتن‌خواب‌ها، دستفروشان و نابسامانی وضعیت اماکن تفریحی روبه‌رو هستند، شورای شهری‌ها نام یک خیابان دیگر را عوض می‌کنند. روز گذشته شورای شهری‌ها یک‌بار دیگر نام 14 خیابان تهران را تغییر دادند.

انتقاد روزنامه قالی باف از شورای شهر تهران/ اعضای شورا بازی اسم و فامیل می کنند!

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه صبح نو، ارگان تبلیغاتی محمدباقر قالیباف کما فی سابق با انتقاد از شورای شهر تهران نوشت: شورای پنجم شهر تهران که با ایده تغییر و تحول به میدان آمده بود، در تمام روزهای فعالیت خود به تعداد انگشتان یک دست هم کار مفید انجام نداده است. اعضای لیست امید هر چند وقت یک بار نام خیابان و کوچه‌‌ای را تغییر می‌‌دهند. این موضوع حتی دستمایه طنز در فضای مجازی هم شده است. درست در زمانی که پایتخت‌نشین‌ها با معضلاتی چون آلودگی هوا یا کمبود وسایل حمل‌ونقل عمومی، آشفتگی وضعیت کودکان کار، کارتن‌خواب‌ها، دستفروشان و نابسامانی وضعیت اماکن تفریحی روبه‌رو هستند، شورای شهری‌ها نام یک خیابان دیگر را عوض می‌کنند. روز گذشته شورای شهری‌ها یک‌بار دیگر نام 14 خیابان تهران را تغییر دادند.

 

این روزنامه که بدون اشارهبه دست آورد شورای چهارم که آنرا به عنوان شاخص در نظرگرفته است می نویسد: البته خیال نکنید که اعضای شورا در رابطه با مشکل بزرگ و مهم تغییر نام خیابان‌ها منفعل هستند؛ آنها در این رابطه با هم حسابی بحث می‌‌کنند؛ البته رضایت مردم برای شورای شهری‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. همانطور که زهرا نژادبهرام در واکنش به نام‌گذاری خیابانی به نام ایرنا گفته است: خیابان کنار خبرگزاری ایرنا دارای خانه‌های مسکونی است و آیا چون فقط یک خبرگزاری در سر کوچه است، باید این تغییر نام انجام گیرد؟ فقط به این دلیل که ایرنا تقاضای این تغییر نام را داشته است، نمی‌توانیم آن را انجام دهیم و باید نظر مردم هم را بپرسیم. حجت نظری در واکنش به این سخنان گفت: در مورد کسب نظرسنجی از مردم در خصوص تغییر نام معابر، تکلیف قانونی نداریم، بلکه توصیه شده که بهتر است این اتفاق رخ دهد؛ ما توانایی و امکان نظرسنجی نداریم. در ادامه مسجدجامعی با بیان اینکه بارها درخواست کردیم که آیین‌نامه نام‌گذاری مورد بررسی مجدد قرار گیرد، گفت: درست است که نمی‌توانیم از همه محلات نظرسنجی کنیم اما یادمان باشدکه ما ظرفیت شورایاران را داریم که منتخب محله هستند و می‌توانند در تصمیمات محلی به ما کمک کنند.

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر