کد خبر: 94177
A

رائفی‌پور را مانند داماد سقزی بازداشت کنید!

چرا آن داماد سقزی در مراسم عروسی‌اش بازداشت می‌شود اما رائفی‌پورها با برگزاری چنین جشن‌های نگران‌ کننده‌ای باید مصونیت داشته باشند؟ عدالت زمانی معنی و مفهوم عامه پسند دارد که جزء و کل، توامان دیده شود!

رائفی‌پور را مانند داماد سقزی بازداشت کنید!

به گزارش دیده بان ایران؛ چندی پیش فرماندار سقز در مصاحبه‌ای عنوان کرد در یک مراسم عروسی که در اطراف سقز برگزار شده بود به دلیل نقض محدودیت‌های کرونایی، داماد توسط نیروی انتظامی بازداشت و مراسم عروسی تعطیل شد.

وقتی این جوان که برای شروع زندگی‌اش پروتکل‌ها را زیر پا می‌گذارد و بازداشت می‌شود، رائفی‌پور و دست‌های پشت‌پرده این مراسم هم به عنوان بانی‌های این مراسم موسوم به بیعت باید بازداشت شوند و به جزای کار خود برسند تا ثابت شود قانون برای همه اجرا می‌شود و مردم به شهروند درجه یک و دو تقسیم نشده‌اند.

در شرایطی که جامعه در اوج بحران کرونا قرار دارد و آمار مرگ و میر روزانه گواه بحران این روزهای کشور است برگزاری چنین جشن‌هایی با هر اسم و عنوانی در واقع با پشتوانه عقلانیت و همراهی با خرد عمومی جامعه صورت نمی‌پذیرد!  

با توجه به بحران موجود و مشکلات اقتصادی و معیشتی که اکثریت جامعه با آن دست به گریبان هستند آیا برگزاری چنین جشن‌هایی با هر عنوانی ارزش افزوده تولید می‌کند؟ پیامِ تصاویر جشن بیعت با ولایت به ملت چیست؟ در فضایی که تخت خالی برای بیماران کرونایی وجود ندارد و تهیه دارو برای مردم سخت است رائفی‌پورها در چه فضایی سیر می‌کنند؟ به دنبال اثبات چه چیزی هستند؟ آیا درک صحیحی از ادبیاتِ غالب زیر پوست جامعه دارند؟ 

این که سوار بر کلمات و جملات شویم بدون این که درک درستی از  تناسبِ  کلمات و جملات بیان شده  با واقعیت‌های جامعه امروز وجود داشته باشد آیا  رهیافتی برای مشکلات موجود ایجاد می‌شود؟  

جامعه امروز ایران حکیم می‌خواهد و حکمایی که علم احوال جهان و ایران را بدانند و متناسب با آن گفتار و رفتار داشته باشند! و از قشری نگری و دکان بازی فاصله بگیرند.

چرا آن داماد سقزی در مراسم عروسی‌اش بازداشت می‌شود اما رائفی‌پورها با برگزاری چنین جشن‌های نگران‌ کننده‌ای باید مصونیت داشته باشند؟ عدالت زمانی معنی و مفهوم عامه پسند دارد که جزء و کل، توامان دیده شود! 

وقتی بالاترین رکن نظام از مسئولان می‌خواهد در ایام ویروس کرونا هوشمندانه‌تر عمل کنند و بیشتر از مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند اما درست در روزی که تصمیمات جدید قرار است اجرا شود به ناگاه از مشهد چنین تصاویری نشر و انتشار پیدا می‌کند در واقعی نوعی ستیز پنهان مشاهده می‌شود و متاسفانه چنین اندیشه‌هایی داعیه نسخه نویسی هم دارند و اگر مهار نشوند دیری نخواهد شد که باید قیام و قعودهای آنان را شاهد باشیم!

اگر تو دهن این دهن‌کجی مدعیان انقلابی‌گری و ولایتمداری خورده نشود نباید از مردم دیگر انتظار داشته باشید به مقررات احترام بگذارند.

منبع: قانون-فراغت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر