کد خبر: 94245
A

بازداشت سرکرده گروه تجزیه طلب در ترکیه/ حبیب اسیود کیست؟/ عکس

جنبش «الاحوازیه» نام عامی برای گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در خوزستان است که ادعای جدا کردن و استقلال خوزستان از ایران را با عملیات مسلحانه و تروریستی دارند.

بازداشت سرکرده گروه تجزیه طلب در ترکیه/  حبیب اسیود کیست؟/ عکس

به گزارش دیده بان ایران، خبرگزاری دانشجو از دستگیری سرکرده یک گروه تروریستی ضدایرانی در ترکیه خبر داد. این خبرگزاری نوشت: رسانه های خبری مدعی شدند حبیب اسیود سرکرده گروهک تروریستی حرکه النضال شاخه حبیب نبگان و جریان تجزیه طلب الاحوازیه در ترکیه بازداشت و سپس تحویل مقامات ایرانی شده و از مرز آذربایجان غربی به تهران منتقل و هم اکنون در اختیار وزارت اطلاعات ایران می باشد.

 

به گزارش دیده بان ایران؛ جنبش «الاحوازیه» نام عامی برای گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در خوزستان است که ادعای جدا کردن و استقلال خوزستان از ایران را با عملیات مسلحانه و تروریستی دارند. معروف‌ترین این گروه‌ها شامل حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز، جبهه العربیه لتحریر الاهواز و حزب النهضه العربی لتحریر الاهواز هستند.

 

حبیب أسیود، سعید حمیدان و ناصر جبر، از مسوولان این گروهک مسلح تجزیه‌طلب هستند. محمود مشاوی (محمود حسین مشاوی) سرکرده گروهک تروریستی موسوم به جبهة العربیة لتحریر الاحواز نیز با این گروهیک در ارتباط تنگاتنگ است و مشترکا در خوزستان دست به عملیات تروریستی می زنند.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر