کد خبر: 94295
A

جزییات جلسه مشترک مجلس و انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری: هشدار مجدد به وزیر راه برای گرانی بلیت هواپیما

جلسه مشترک فراکسیون اقتصاد سفر و زیارت با رییس هیات مدیره و اعضا انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی با موضوع گرانی و افزایش افسارگسیخته قیمت بلیت هواپیما عصر شنبه ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۹ برگزار شد. امان اله حسین پور نماینده اسفراین و رییس فراکسیون اقتصاد سفر با بیان گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در مجلس بعداز اعلام افزایش ۱۵۵ درصدی قیمت بلیت هواپیما گفت: مجلس به هیچ وجه این موضوع را قبول ندارد و آن را غیر قانونی می داند. موضوع کف قیمت به هیچ وجه قابل قبول نیست .

جزییات جلسه مشترک مجلس و انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری: هشدار مجدد به وزیر راه برای گرانی بلیت هواپیما

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جلسه مشترک فراکسیون اقتصاد سفر و زیارت با رییس هیات مدیره و اعضا انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی با موضوع گرانی و افزایش افسارگسیخته قیمت بلیت هواپیما عصر شنبه ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۹ برگزار شد.

امان اله حسین پور نماینده اسفراین و رییس فراکسیون اقتصاد سفر با بیان گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در مجلس بعداز اعلام افزایش ۱۵۵ درصدی قیمت بلیت هواپیما گفت: مجلس به هیچ وجه این موضوع را قبول ندارد و آن را غیر قانونی می داند. موضوع کف قیمت به هیچ وجه قابل قبول نیست .به وزیر راه و مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری اعلام می کنم مجلس پیگیر این موضوع است و خیال نکنند با گذشت زمان قضیه فراموش و موضوع گرانی حل می شود.

حرمت الله رفیعی رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی نیز با اشاره به سابقه افزایش قیمت از سوی ایرلاین ها در سال جاری و بیان تجربه جهانی تاکید کرد: در هیچ جای قانون الزام به رعایت کف قیمت نیامده، بلکه برای رعایت حقوق مردم سقف قیمت فروش، کنترل می شود. تعجب می کنم که چرا عده ای به دنبال جلوگیری از ارزان فروشی هستند. اجرای کف قیمت فروش بلیت هواپیما حتما به عدم شفافیت و تخریب رقابت در بازار منجر می شود. دولت و مجلس باید با قاطعیت جلوی این اقدامات اشتباه را بگیرند و با اتخاذ سیاست های درست، جلوی گران فروشی به مردم بایستند.

رحمت اله نوروزی نماینده علی آباد و نایب رئیس فراکسیون اقتصاد سفر و زیارت نیز تاکید کرد: روشن است افزایش خودسرانه قیمت مورد قبول نیست. از دستگاه های نظارتی به ویژه سازمان بازرسی و سازمات تعزیرات حکومتی می خواهم منتظر نباشند و جلوی تضییع حقوق مردم را بگیرند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر