کد خبر: 94482
A

رهبر انقلاب: هرکس رئیس‌جمهور آمریکا شود، تاثیری بر سیاست ما ندارد

رهبر معظم انقلاب اسلامی همزمان با هفدهم ربیع الاول، سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) به صورت تلویزیونی خطاب به مردم سخنرانی کردند.

رهبر انقلاب: هرکس رئیس‌جمهور آمریکا شود، تاثیری بر سیاست ما ندارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مصادف با هفدهم ربیع الاول، سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) در سخنرانی تلویزیونی با مردم فرمودند: به همه بینندگان عزیز و همه آحاد ملت ایران و به همه امت بزرگ اسلامی ولادت باسعادت حضرت نبی مکرم و رسول اعظم(ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تبریک عرض می کنم.

ایشان تاکید کردند: امروز عید بزرگی است، این میلاد شریف زمینه بعثت نبوی را فراهم آورد که بعثت نبوی بزرگترین تاریخ بشری است. امیدواریم که این عید بر مردم عزیزمان و ملت ایران و همه امت بزرگ اسلامی مبارک باشد و برای جامعه بشری هم مایه برکات زیادی باشد.

اهم بیانات معظم له را بخوانید؛

*امروز سه مناسبت در کنار هم قرار دارید، یک میلاد مبارک و معظم پیامبر گرامی و فرزند گرایمشان حضرت امام صادق(ع) است. دومین مناسبت آغاز هفته وحدت که مناسبت بسیار مهمی است و سومین مناسبت هم 13 آبان که روز مبارزه با استکبار است.

*در قرآن آیات متفاوتی وجود دارد و بعضی از این آیات تناسب روشنی با وضع کنونی بشر پیدا می کند، گویی همین امروز برای بشر امروز نازل شده است. 

*در سوره برائت می فرمایند؛«رنج شما آحاد بشر بر پیامبر اعظم گران می آید، از رنج شما او رنج می برد، دلسوز و مشتاق شماست، علاقمند به سرنوشت شماست. این خطاب به همه آحاد بشر است.»

*جامعه بشری امروز مصداق این خطاب است. بشر امروز بیش از همیشه تاریخ دچار رنج است. نابرابری است، جنگ و جنگ افروزی است، مادی گرایی افراطی است، استفاده از علم و فناوری برای سرکوب ملت ها وجود دارد، ظغیان گری و شرارت است. بعضی از اینها تبعیض، نابرابری، بی عدالتی در همیشه تاریخ بوده است اما امروز از ابزار علم و فناوری برای اعمال این قدرت طاغوتی استفاده می شود.

* فرعون در زمان خود در محدوده مصر هر کاری که می‌خواست می‌کرد، اما امروز آمریکا که همان فرعون مصر است فقط به آمریکا اکتفا نمی کند، در کشورهای دیگر وارد می شود، جنگ درست می کند، پایگاه می سازد. یعنی با استفاده از دانش بشری تبعیض و نابرابری و جنگ افروزی ایجاد می کنند.

*پیامبر مثل یک پدر مهربان به دنبال این است که بشر خوشبخت شود و به سرانجامی که به نفع اوست برسد.

*امروز دشمن اسلام همان صهیونیسم است که با همه وجود با اسلام مبارزه می کنند و آخرین نمایش هم همان چیزی است که در پاریس نشان داده شد که قابل توجه است یک کاریکاتوریستی یک غلطی کرده است و این نیست که یک هنرمندی یک غلطی انجام داده باشد، مساله انحراف و فساد یک هنرمند نیست، بلکه پشت این ماجرا دست هایی وجود دارد و می بینیم پشت یک کاریکاتور یک رئیس جمهور و یک دولت ایستاده است  و مسئله فقط این نیست که هنر فرانسه سقوط کرده است.

*شما اگر کسی کشته شده نسبت به او ابراز محبت بکن دیگر چرا این کاریکاتور را جایی نصب می کنید و از آن حمایت می کنید؟!

*در آن برهه قبل هم که این اتفاق افتاد همین موضوع پیش آمد و  البته این امت اسلام امروز سراسر خشم و اعتراض است. خشم و اعتراض امت اسلامی نسبت به این حادثه نشانه زنده بودن دنیای اسلام است، البته برخی حکام حقارت خود را نشان دادند، اما اغلب از هویت اسلامی خود دفاع کردند. یک عبرتی در این ماجرا وجود دارد که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

*دولت فرانسه آن را به آزادی بیان حقوق بشر ربط می دهد در حالی که فرانسه وحشی ترین تروریست ها را در کشور خود جای داده است یعنی تروریست هایی که در کشور ما رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و نخست وزیر و آحاد متعددی از مسئولین و ۱۷ هزار نفر از مردم کوچه و بازار را به شهادت رساندند. همین دولت به گرگ خونخواری مانند صدام کمک های بزرگی کرد البته نمی توانیم بگوییم کمک هایش بیشتر از دیگران بود اما کمک های زیادی کردند و خجالت هم نکشیدند اینها ادعا می کنند که حامی  حقوق بشر هستند اما رفتارشان با مردم خودشان در شنبه های اعتراض می‌دیدیم. 

*اینها دو روی یک سکه است دفاع از یک کاریکاتوریست و دفاع از تروریست و صدام دو روی یک سکه است و این حادثه در طول تاریخ در کشورهای امریکایی و اروپایی تکرار شده است و اینها نمی تواند به چهره پیامبر اکرم (ص) خدشه وارد کند .

*همانطور که رجال های مکه نتوانستند  به پیامبر صدمه بزنند اینها هم نمی توانند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر