کد خبر: 94555
A

حکیمی پور: تصمیم انتخاباتی اصلاح طلبان پایان سال مشخص می‌شود

دبیرکل حزب اراده ملت گفت: در حال حاضر بسیاری منتظرند که ببینند نتیجه انتخابات آمریکا چه می شود و این برای کشور بد است.

حکیمی پور: تصمیم انتخاباتی اصلاح طلبان پایان سال مشخص می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ «احمد حکیمی پور»، دبیرکل حزب اراده ملت، در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت کنونی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، مانند انتخابات سال 84 است؟ گفت: وضعیت اصولگرایان و اصلاح طلبان مثل همیشه است؛ سیاست ورزی در ایران مبهم است و چیزی نسبت به دوره های گذشته تغییر نکرده است. معمولا همه در دقیقه 90 تصمیم می گیرند و همه چیز در ابهام است، کسی صریح و روشن صحبت نمی‌کند. متاسفانه ایده سیاست ورزی در ایران اینگونه است و مختص اصلاح‌طلبان، نیست.

او افزود: در حال حاضر بسیاری منتظرند که ببینند نتیجه انتخابات آمریکا چه می شود و این برای کشور بد است؛ کشوری که مهمترین مسأله و دستاورد انقلابش را استقلال می‌داند، نباید این گونه فکر کند. هیچ زمانی مانند حال حاضر نبودیم که تحولات داخلی مان وابسته به تحولات داخلی کشور دیگری باشد.

حکیمی پور ادامه داد: بسیاری فکر می کنند چون انتخابات آمریکا روی این فضا تاثیر دارد ارزیابی را به بعد انتخابات گذاشته اند. بسیاری از مسائل، بعد از آبان ماه یا نیمه دوم آذر روشن می شود و در طیف اصلاح طلبان، با کاندیدای حداکثری حضور داریم البته شرکت با کاندیدای ائتلافی هم، مطرح است.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: اینکه اصلاح طلبان به طور مشخص وارد بحث انتخابات شوند هنوز چیزی مشخص نشده است و فقط اظهارنظرات شخصی افراد است. اصلاح طلبان، نزدیک به عید تصمیم گیری می کنند. متاسفانه ملت به گونه ای خسته شده‌اند چراکه در ماه‌های انتخابات، فضاسازی صورت می‌گیرد و به نظر من اکنون بسیار زود است که بخواهیم درباره انتخابات ریاست جمهوری، صحبت کنیم. 

او عنوان کرد: اظهارنظرات انتخاباتی اصولگرایان و اصلاح طلبان برای گرم کردن تنور انتخاباتی است. سیاست در ایران سیال است و یک امر ثابتی نیست و بالاخره هر کس، کنش خودش را دارد اما اینکه در نهایت یک جریان چه خواهد کرد، خیلی زود است که قضاوت کنیم. این بحثها در فضای عمومی پخش می شود و صحبت های عجیب و غریبی منعکس می شود در حالی که صحبت اساسی و قطعی این است که  یک جریان سیاسی و تشکل و جبهه باید یک بیانیه درباره انتخابات بدهند و نظر و کاندیدای خود را مطرح کنند.

حکیمی پور درباره اختلاف نظرها در میان اصلاح طلبان و عدم همفکری شان گفت: سیاست عرصه اختلاف است اما راه حل تفاهم نیز وجود دارد. در حال حاضر همه اظهارنظرات پراکنده است و قطعی نیست و باید ببینیم که وضعیت به نفع چه تشکیلاتی می شود. طرفین باید بیانیه بدهند و بگویند که کاندیداهای من این افراد هستند و ائتلاف و باید با هم صحبت کنند، چراکه مردم از این حرف زدن های پراکنده خسته هستند.

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر