کد خبر: 94600
A

برای اولین بار در آمریکا، یک «ترنس» عضو مجلس سنای ایالتی شد

سارا مک براید کاندیدای حزب دموکرات نخستین ترنس آمریکایی خواهد شد که به چنین پست سیاسی مهمی در آمریکا می‌رسد. خانم مک‌براید مدتی به عنوان کارآموز در دولت باراک اوباما کار کرده و در حال حاضر کرسی منطقه یک دلاور را در دست دارد که جمعیت آن اکثرا دموکرات هستند.

برای اولین بار در آمریکا، یک «ترنس» عضو مجلس سنای ایالتی شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ برای نخستین‌بار در تاریخ آمریکا یک سناتور ترنس (تراجنسی) به مجلس سنای ایالتی دلاور راه یافته است. او یکی از سیاستمدارانی است که در انتخابات دیشب آمریکا تاریخ‌ساز شد. سارا مک‌براید که به عنوان سناتور ایالت دلاور انتخاب شده، بلندپایه‌ترین مقام منتخب ترنس‌جندر در تاریخ آمریکا تا امروز است.

خانم مک‌براید مدتی به عنوان کارآموز در دولت باراک اوباما کار کرده و در حال حاضر کرسی منطقه یک دلاور را در دست دارد که جمعیت آن اکثرا دموکرات هستند.

او که ۳۰ سال دارد در زمینه دفاع از حقوق دگرباشان جنسی (ال‌جی‌بی‌تی‌کیوها) فعال است و پیش‌تر سرپرست مطبوعاتی گروه کمپین حقوق بشر بوده که بزرگ‌ترین نهاد حمایت از حقوق این گروه در آمریکا است.

او موفق شد روز سه‌شنبه، سوم نوامبر، استیو واشنگتن، نامزد جمهوری‌خواه فعلی منطقه خود را شکست دهد تا جانشین هریس مک‌داول، نماینده دموکرات شود که از کرسی خود در کنگره کنار کشیده است.

خانم مک‌براید بعد از انتشار خبر پیروزی خود گفت: «امیدوارم پیروزی امشب من به یک کودک تراجنسی نشان دهد که دموکراسی در کشورمان به قدری بزرگ است که به او هم فضا می‌دهد».

پیش از سارا مک براید هم تایلور اسمال در انتخابات مجلس ایالتی ورمونت و همچنین استفانی بایرز در انتخابات ایالتی کانزاس برنده شده بودند و نخستین ترنس‌های تاریخ‌ساز در عرصه سیاسی ایالت‌های خود شده بودند اما خانم مک براید نخستین ترنس‌جندری خواهد بود که به کنگره فدرال آمریکا در واشنگتن راه پیدا می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر