کد خبر: 94719
A

کامالا هریس؛ مهاجری که تاریخ ساز شد کیست؟

زنی با تبار آسیایی که پدر و مادر مهاجرش بیش از نیم قرن پیش وارد آمریکا شدند و اکنون او در آستانه معرفی شدن به عنوان اولین زن، اولین رنگین پوست و اولین آسیایی‌تباری است که در جایگاه معاون رئیس جمهوری قرار می‌گیرد.

کامالا هریس؛ مهاجری که تاریخ ساز شد کیست؟

به گزارش دیده بان ایران؛  کامالا هریس که پیشتر در سال 2017 به عنوان اولین آسیایی آمریکایی به سنای ایالات متحده راه یافته بود و در سال 2019 تلاش کرد تا بتواند کاندیدای نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری باشد، حالا در کنار جو بایدن تاریخساز شده و همراه با هم توانسته‌اند ترامپ را به رئیس جمهوری یک دوره‌ای تبدیل کنند.

هریس که متولد ۲۰ اکتبر ۱۹۶۴ در اوکلند، کالیفرنیا است.  حالا در جایگاهی قرار گرفته که با توجه به وضعیت سلامتی بایدن و همچنین سن و سال او ممکن است به اولین رئیس جمهور زن آمریکا نیز تبدیل شود.

بی بی سی نیز نوشت: کامالا هریس اکنون به سمت معاون رئیس جمهوری منتخب آمریکا رسیده است. او علاوه بر این که نخستین زن است که به چنین مقامی رسیده، نخستین زن مهاجر (مادر هندی) و نخستین زن آفریقایی تبار (پدر جامائیکایی) است که به این مقام می‌رسد. در کنار این القاب تاریخی برای زنان آمریکا، همسر خانم هریس، داگلاس ایمهاف هم نخستین مرد آمریکایی خواهد شد که به عنوان لقب همسر دوم آمریکا می‌رسد.

این پست که همچون سمت بانوی او یک لقب تشریفاتی است، تاکنون همواره تحت عنوان «بانوی دوم» به همسران معاونان رئیس جمهوری اطلاق می‌شده است.

هم اکنون بانوی دوم، همسر مایک پنس، معاون دونالد ترامپ است. جالب این که بانوی دوم سابق هم کسی نیست جز جیل بایدن،‌همسر جو بایدن که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما این سمت را یدک می کشید و حالا به عنوان بانوی اول یک بار دیگر وارد کاخ‌سفید خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر