کد خبر: 94832
A
رئیس هیات مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی استان کرمانشاه مطرح کرد؛

افزایش ۱۵۵ درصدی قیمت بلیط پرواز‌های داخلی/ کاهش ۷۰درصدی سفر هوایی در ایران

رئیس هیات مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی استان کرمانشاه گفت : برآورد می‌شود افزایش ۱۵۵ درصدی قیمت بلیط پرواز‌های داخلی، کاهش ۷۰ درصدی مسافرت‌های هوایی را به همراه داشته باشد.

افزایش ۱۵۵ درصدی قیمت بلیط پرواز‌های داخلی/ کاهش ۷۰درصدی سفر هوایی در ایران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فردین امیری رئیس هیات مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی استان کرمانشاه با انتقاد از افزایش شدید قیمت بلیط پرواز‌های داخلی، گفت: این مسئله باعث حذف سفر‌های هوایی از سبد خانوار‌های متوسط جامعه می‌شود و احجاف در حق آن‌ها است.

او میانگین افزایش قیمت بلیط پروز‌های داخلی را حدود ۱۵۵ درصد اعلام کرد و گفت : برای پرواز کرمانشاه به تهران که پرترددترین مسیر هوایی از کرمانشاه به دیگر استان‌ها است، قیمت حداقل ۴۸۰ و حداکثر ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که نسبت به قبل ۱۵۵ درصد افزایش قیمت دارد.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری کرمانشاه افزود: معمولا حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از مسافرین این مسیر را نیرو‌های دولتی تشکیل می‌دهند که با هزینه اداره خود برای سفر‌های کاری به تهران می‌روند، ۳۰ تا ۴۰ درصد هم مسافرینی هستند که به دلیل بیماری، گرفتاری و مشکلاتی که دارند، به اجبار مسافرت هوایی را انتخاب می‌کنند. همچنین در این میان حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از مسافرین هم وضعیتی دارند که افزایش قیمت‌ها برایشان مهم نیست. در این میان این افزایش قیمت‌ها روی ۳۰ تا ۴۰ درصد مسافرینی که به اجبار مسافرت هوایی را انتخاب می‌کنند، بیشترین تاثیر را می‌گذارد.

امیری ادامه داد: برای پرواز کرمانشاه به کیش و قشم نیز حداقل ۸۰۰ و حداکثر یک میلیون ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته‌اند که با این قیمت‌ها حجم مسافران این مسیر کاهش قابل توجهی خواهد یافت.

او افزود: پرواز کرمانشاه به مشهد هم که عموما یک قشر خاص مسافر آن هستند، طبق اعلام نرخ جدید سازمان هواپیمایی کشور حداقل ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار و حداکثر یک میلیون و ۷۰۰ تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای یک مسافر آب می‌خورد که با این احتساب اگر یک خانواده چهار نفره قصد مسافرت به مشهد از طریق هوایی را داشته باشند، باید ۱۲ میلیون تومان فقط بابت پول بلیط بدهند که با هزینه‌های جانبی همچون اسکان، باید ۱۵ میلیون تومان برای این سفر هزینه کنند.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری استان کرمانشاه گفت: با این شرایط پیش بینی می‌کنم سفر‌های هوایی در ایران حدود ۷۰ درصد ریزش پیدا کند.

او گفت: سازمان هواپیمایی کشور مدعی است که اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی باعث می‌شود صندلی‌های هواپیما یکی در میان خالی بماند و از سوی دیگر بالا رفتن قیمت ارز منجربه افزایش این درصد از قیمت‌ها شده که در مقابل باید گفت، این اقدام سازمان هواپیمایی کشور که می‌خواهد هزینه‌های خدمات خود را از طریق فشار بر مردم جبران کند، مصداق" دست در جیب مردم کردن" است.

امیری ادامه داد: افزایش ۱۵۵ درصدی قیمت بلیط پرواز‌های داخلی یک اقدام غیرکارشناسی و غلط است که پیامد‌های منفی آن به خود سازمان هواپیمایی هم باز می‌گردد، چرا که از این پس ریزش شدیدی در تعداد مسافرین هوایی خواهیم داشت.

او گفت: اگر این قیمت گذاری قطعی نیست، چرا روی سیستم اعمال شده و تمام پرواز‌های آبان از هم اکنون با نرخ‌های جدید هستند.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری استان کرمانشاه به تاثیرات این تصمیم بر فعالیت دفاتر گردشگری هم اشاره کرد و گفت: دفاتر ما از هشت ماه پیش به واسطه شیوع بیماری کرونا منفعل شده بودند و اکنون با این شرایط وضعیتشان بدتر هم می‌شود.

او ادامه داد: طی چند ماه اخیر که حوزه گردشگری به رکود رفته بود، تلاش‌های زیادی کردیم با با برقراری پرواز‌های جدید کرمانشاه به کیش و قشم و ... تحرک و پویایی را هم به حوزه گردشگری و هم به دفاتر خدمات مسافرتی به کما رفته باز گردانیم، اما این تصمیم گیری باعث می‌شود تلاش‌هایمان بدون نتیجه بماند و گردشگری مرده را باید اکنون دیگر دفن کنیم.

امیری خواستار ورود نمایندگان مجلس به این موضوع شد و گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس و رسانه‌ها نسبت به این تصمیم غیرکارشناسی واکنش نشان دهند، چراکه عوارض منفی زیادی برای مردم و حوزه گردشگری دارد .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر