کد خبر: 94854
A

نام فغانی از لیست داوران بین‌المللی ایران خط می‌خورد؟

با ارسال نشدن لیست داوران بین‌المللی از سوی ایران در زمان مقرر و همچنین تصمیم‌های گرفته شده از سوی کمیته داوران، شایعه خط خوردن نام علیرضا فغانی از لیست داوران بین‌المللی را به حقیقت تبدیل می‌کند.

نام فغانی از لیست داوران بین‌المللی ایران خط می‌خورد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ ضرب‌المثل " هر دم از این باغ بری می‌رسد" متناسب با وضعیت این روزهای داوری فوتبال ایران است؛ از انتخاب مجدد فریدون اصفهانیان بازنشسته در راس داوری فوتبال تا شروع لیگ بیستم با عملکرد ناامیدکننده داوران. در این بین شاید عجیب‌ترین اتفاق خط خوردن نام علیرضا فغانی از لیست داوران بین‌المللی باشد که البته هنوز این اتفاق به شکلی رسمی نیفتاده است اما این فاجعه در حال رخ دادن است.

فدراسیون فوتبال و کمیته داوران موظف بودند تا زمان نهایی تعیین‌شده از سوی فیفا(مهرماه) لیست داوران بین‌المللی ایران را برای AFC و فیفا ارسال کنند اما در فضای قهر و آشتی‌های اسماعیل صفیری با کمیته داوران و دخالت افراد خارجی در تصمیم‌های این کمیته، این کار پشت گوش افتاد و حالا به نظر لیست کمیته داوران و دپارتمان داوری در حال آماده کردن لیستی از داورانی هستند که در فوتبال ایران قضاوت می‌کنند که این یعنی خط خوردن نام فغانی و به احتمال زیاد اضافه شدن نام موعود بنیادی‌فر.

بی‌شک بنیادی‌فر یکی از داوران باتجربه و فعال در ایران است اما نام علیرضا فغانی در دنیای داوری مترادف می‌شود با آبروی داوری ایران؛ آبرویی که به دست اصفهانیان و افرادش در حال ریخته شدن است و معلوم نیست حیدر بهاروند، مهدی محمدنبی و فریدون اصفهانیان چه چیزی از داوری در فوتبال ایران می‌خواهند. در این بین بی‌شک اسماعیل صفیری، سرپرست سابق کمیته داوران و علیرضا سهرابی بی‌تقصیر نیستند زیرا وظیفه آن‌ها بود که در زمان مقرر اسامی را برای فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنند. شایعه خط خوردن نام فغانی از لیست داوران بین‌المللی ایران در حالی در حال انتشار یافتن در همه رسانه‌ها است که نه کمیته داوران و نه دپارتمان داوری پاسخگوی این مسئله نیستند و گویا روزه سکوت گرفتند؛ سکوتی که از زمان به روی کار آمدن اصفهانیان، در کمیته حاکم شده است و آقای سرپرست هم علاقه‌ای به ارائه توضیحات در خصوص این مسائل ندارد.

منبع: انتخاب

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر