کد خبر: 94915
A

اصفهانیان مقصر اصلی حذف فغانی بود؟

حیدر سلیمانی، پیشکسوت داوری فوتبال ایران درباره حذف نام فغانی از لیست داوران بین المللی ایران، گفت: اصفهانیان و کمیته‌اش یکی از مقصران اصلی در این ماجرا هستند. من هنوز جوابی برای این سوال پیدا نکردم که چرا اصفهانیان دوباره باید رییس کمیته داوران شود.

اصفهانیان مقصر اصلی حذف فغانی بود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ حیدر سلیمانی، پیشکست داوری در خصوص خط خوردن نام علیرضا فغانی از لیست داوران بین‌المللی ایران و کوتاهی کمیته داوران در این ماجرا گفت: مشکل این است که ما قدر داشته‌هایمان را نمی‌دانیم. فغانی اکنون نماد ایران در فوتبال است. معلوم نیست پس‌فردا تیم ملی به جام جهانی صعود کند یا خیر اما با عملکردی که فغانی از خود در آسیا و جهان نشان داده، قطعا یکی از داوران حاضر در قطر خواهد بود. آن وقت بدون این که فیفا مشکلی با قضاوت نکردن او در لیگ ایران داشته باشد، مسئولان فدراسیون و داوری خود ما مشکل‌تراشی می‌کنند.

 

وی ادامه داد: افراد غلطی در حال مشاوره دادن به بهاروند و نبی هستند و مشاوره‌های آن‌ها تنها سودجویانه‌ است. من نمی‌دانم چرا در چنین قضیه مهمی که آبروی فوتبال ایران است، دبیرکل و سرپرست کمیته داوران پیش‌قدم می‌شوند. اصفهانیان و کمیته‌اش یکی از مقصران اصلی در این ماجرا هستند. من هنوز جوابی برای این سوال پیدا نکردم که چرا اصفهانیان دوباره باید رییس کمیته داوران شود. مگر بار اول چه گلی به سر داوری زد که اکنون دوباره آمده است؟ این هم دسته گل اولش است! ظاهرا دوست ندارند درباره قضیه فغانی پاسخگو باشند و توضیح دهند که چرا قصد چنین کاری داشتند. اگر این اتفاق بیفتد، تیم داوری ایرانی دیگر شانسی برای حضور در جام جهانی نخواهد داشت زیرا لابی کشورهای عربی آن قدر قوی است که با خط خوردن فغانی، آن‌ها پیگیر خط خوردن تیم داوری ایران باشند.

 

این پیشکسوت داوری در خصوص داوری هفته اول لیگ برتر نیز گفت: در مجموع ۷ بازی برگزار شد که در ۴ دیدار، داوران عملکرد خوبی نداشتند. متاسفانه در فوتبال ما همیشه به این شکل بوده که داوران ما در هفته‌های اول به دلیل دوری از قضاوت، عملکرد نامطلوبی داشتند و دلیل آن هم دو، سه ماه فاصله میان بازی‌ها بوده است. امیدواریم با مسائلی که در داوری در حال رخ دادن است، داوری‌ها در هفته‌های بعدی بهتر شود.

 

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر